Footshop po silných výsledcích za první kvartál zvyšuje celoroční výhled
Přední evropský prodejce streetwearové módy Footshop se dál veze na růstové vlně. Čisté tržby z obchodní činnosti v prvním čtvrtletí vyskočily o 45 % na 422 milionů korun a výsledek EBITDA se zvýšil o 32 % na 31 milionů. Skupina s oznámením výsledků zlepšila celoroční výhled, nově čeká tržby 1,8 až 2 miliardy korun a EBITDA 150 až 180 milionů. Do roku 2029 chce skupina zdvojnásobit tržby na 2,6 až 3 miliardy korun.
"Do roku 2025 jsme vstoupili velmi úspěšně. Výsledky za první čtvrtletí potvrzují pokračující růst napříč trhy i segmenty a navazují na historicky nejúspěšnější rok 2024. Výrazně jsme rozšířili evropskou přítomnost vstupem na deset nových trhů a upevnili jsme pozici Footshopu mezi předními hráči v prémiové streetové módě. Značku Queens jsme posílili otevřením první vlajkové prodejny v centru Prahy a připravujeme další expanzi kamenných obchodů Footshopu v klíčových evropských městech. Velký potenciál vidíme také v rozšíření portfolia o nové prémiové značky v čele s ikonickou značkou Jordan. Věříme, že naše silné zaměření na inovace, zákaznickou zkušenost a provozní efektivitu nám dává pevný základ pro další růst i v dalších letech," říká Peter Hajduček, zakladatel a výkonný ředitel Footshopu.
První čtvrtletí roku 2025 představovalo pro skupinu historicky nejdynamičtější období - díky jednotné platformě spustila lokalizované e-shopy pro obě značky (Footshop, Queens) v deseti nových regionech, což umožnilo plné pokrytí evropského trhu. Webové stránky skupiny navštívilo loni přes 41 milionů návštěvníků, meziročně se návštěvnost webu zvedla o 23 %.

Footshop
Footshop - výhled celoročních výsledků
"Máme radost, že Footshop dlouhodobě vykazuje mimořádné výsledky. Nastavená obchodní strategie a výborná finanční výkonnost se začínají propisovat i do důvěry akcionářů. Akcie Footshopu se nyní řadí mezi růstově nejzajímavější tituly pražské burzy," řekl Oliver Polyák, manažer divize investičního bankovnictví společnosti WOOD & Company, která stojí za projektem prvního SPAC v Česku, prostřednictvím kterého se akcie Footshopu dostaly na pražskou burzu.
Footshop je jedním z nejvýznamnějších evropských prodejců prémiové volnočasové obuvi a oblečení. Společnost byla založena v roce 2012 Peterem Hajdučekem. Její e-shop se zaměřuje primárně na evropské zákazníky. Tržby za rok 2024 dosáhly téměř 1,5 miliardy Kč, přičemž více než 75 % tržeb pocházelo z prodejů mimo Českou republiku. Footshop provozuje také pět prémiových kamenných prodejen v evropských metropolích, v Praze, Budapešti, Bukurešti, Bratislavě a Varšavě.
Zdroj: Footshop