Target snižuje výhled tržeb, viní nejistotu kolem cel
Target ve čtvrtletí nenaplnil očekávání investorů, když tržby dosáhly 23,85 miliardy dolarů oproti očekávaným 24,27 miliardy a upravený zisk na akcii činil 1,30 dolaru. Firma snížila celoroční výhled a za problémy částečně viní nejistotu ohledně cel a také negativní reakce zákazníků na změny v přístupu k rovnosti a podpoře různorodých skupin ve společnosti.
Společnost Target oznámila, že v prvním čtvrtletí nedosáhla očekávaných tržeb a snižuje svůj celoroční výhled. Tržby meziročně klesly o 3,8 procenta, přičemž prodeje v kamenných prodejnách spadly o 5,7 procenta. Počet transakcí se snížil o 2,4 procenta a průměrná útrata zákazníků klesla o 1,4 procenta.
Target nyní očekává celoroční pokles tržeb v řádu nízkých jednotek procent, oproti původnímu očekávání růstu o 1 procento. Upravený zisk na akcii by měl dosáhnout 7 až 9 dolarů, zatímco předchozí výhled počítal s rozmezím 8,80 až 9,80 dolaru.
Podle vedení společnosti je za slabší výkon odpovědná kombinace faktorů – vyšší náklady kvůli clům, zdrženlivost zákazníků při nákupech a negativní reakce na ústup od programů diverzity, rovnosti a inkluze. Šéf Brian Cornell přiznal, že firma nedosáhla svých cílů a ztrácí podíl na trhu v řadě klíčových kategorií.
Target se snaží situaci zvrátit vytvořením nové organizační jednotky s názvem Enterprise Acceleration Office, kterou povede provozní ředitel Michael Fiddelke. Tým má zjednodušit provoz, urychlit růst a zefektivnit využívání technologií.
Navzdory nepříznivým výsledkům zaznamenal Target i několik pozitivních trendů. Například služby doručení v tentýž den vzrostly o 36 procent, digitální prodeje stouply o 4,7 procenta a vybrané kategorie (jako nápoje či květiny) získaly větší podíl na trhu.
Společnost plánuje mírné zvýšení cen u vybraných produktů kvůli clům, ale slibuje zachovat nízké ceny v klíčových segmentech, například v sekci sezónního zboží za 1, 3 a 5 dolarů. Zároveň pokračuje ve snižování závislosti na čínských dodavatelích u svých privátních značek. Akcie Targetu se za poslední rok propadly o více než 37 procent, firma proto intenzivně hledá cestu k obnovení důvěry zákazníků i investorů.
Zdroj: CNBC