Meta chce do roku 2026 plně automatizovat reklamu pomocí umělé inteligence
Technologický gigant Meta plánuje do konce příštího roku umožnit firmám vytvářet a cílit reklamy kompletně prostřednictvím umělé inteligence. Podle informací Wall Street Journal bude systém schopen generovat text, video, obrázky i rozpočtová doporučení bez zásahu člověka.
Společnost Meta Platforms chce do konce roku 2026 plně automatizovat reklamní procesy na svých platformách prostřednictvím umělé inteligence. Vyplývá to ze zprávy Wall Street Journal, která se odvolává na zdroje obeznámené s interními plány firmy.
Meta, která provozuje mimo jiné Facebook a Instagram a měsíčně oslovuje 3,43 miliardy unikátních uživatelů, chce umožnit inzerentům zadat pouze produktový obrázek a rozpočet. Systém umělé inteligence následně sám vytvoří kompletní reklamu včetně textu, obrázku, videa a cílení na publikum.
Podle zprávy Meta zároveň plánuje nasazení technologie pro personalizaci reklam v reálném čase. Uživatelé tak budou na základě polohy a dalších údajů vidět různě upravené verze stejné reklamy. Firma se tak snaží upevnit své postavení v rychle se měnícím trhu digitální reklamy, kde konkurence v podobě Snapchatu, Pinterestu nebo Redditu rovněž investuje do AI řešení.
Generální ředitel Mark Zuckerberg uvedl, že Meta chce vytvořit jednotnou platformu, kde si firmy nastaví cíle a rozpočet a systém se postará o vše ostatní. Klíčem je podle něj "škálovatelná měřitelnost výsledků," kterou zadavatelé reklamy od AI nástrojů očekávají.
Zdroj: Reuters
Aktuality

