Ford hlásí 16% nárůst květnových prodejů díky zaměstnaneckým slevám
Americká automobilka Ford zaznamenala v květnu meziroční nárůst prodejů v USA o 16,3 %. Úspěch podpořila akce zaměstnaneckého cenového programu a rostoucí poptávka po hybridních vozech, i přes pokles prodejů elektromobilů a rostoucí ceny kvůli clům.
Třetí měsíc v řadě tak Ford zaznamenal dvouciferný růst, který firma přičítá zejména své kampani "From America, For America", v rámci níž nabízí zákazníkům zvýhodněné zaměstnanecké ceny.
Tahounem prodejů byly tradiční vozy se spalovacími motory, jejichž prodeje vzrostly o 17,2 %, a především hybridy, které vykázaly skokový nárůst o přibližně 29 %. Naopak prodeje elektromobilů klesly o 25 %, přičemž nejvíce se to dotklo elektrického pick-upu F-150.
Propagace zaměstnaneckých cen pokračuje až do víkendu amerického Dne nezávislosti a má podle mluvčího Fordu silnou odezvu u zákazníků. "Naše iniciativa rezonuje s americkými spotřebiteli a přináší konkrétní výsledky v oblasti prodejů," uvedl.
Květnové výsledky přicházejí v kontextu nově zavedených 25% dovozních cel na automobily, které vstoupily v platnost letos v dubnu. Ford následně upravil ceny některých vozidel dovážených z Mexika, a to s odkazem na sezónní faktory i dopad cel.
Analytici z Cox Automotive přitom varují, že květnové prodeje již nenavázaly na "nákupní vlnu inspirovanou cly" z března a dubna. Předpokládají, že tempo prodejů v květnu zpomalilo na roční sazbu 16 milionů vozů, oproti 17,8 milionu v březnu a 17,3 milionu v dubnu. Přesto Cox očekává, že celkový objem prodaných vozů v květnu vzrostl o 3,2 % meziročně, částečně díky jednomu prodejnímu dni navíc.
Zdroj: CNBC
Aktuality
