Meta začne zobrazovat reklamy na WhatsAppu
Poprvé od převzetí WhatsAppu společností Facebook v roce 2014 se na této oblíbené komunikační aplikaci objeví reklamy. Meta, nyní mateřská společnost aplikace, v pondělí oznámila, že zavádí reklamní formáty, čímž zásadně mění dosavadní přístup ke službě, která se dosud reklamám vyhýbala.
Reklamy se budou zobrazovat ve speciální záložce "Aktualizace" a nebudou zasahovat do soukromých konverzací uživatelů. Firmy zde budou moci umisťovat takzvaný status reklamy, tedy krátké příspěvky podobné příběhům na Instagramu, které zmizí po 24 hodinách. Cílem je, aby lidé na reklamy mohli snadno reagovat přímo v chatu s inzerující firmou.
Meta zároveň začne vydělávat i na funkci Kanály, která slouží ke sdílení oznámení nebo obsahu směrem k většímu publiku. Firmy a organizace si budou moci platit za lepší umístění ve vyhledávání a nabízet placený přístup k exkluzivnímu obsahu. Meta plánuje do budoucna získávat desetiprocentní podíl z těchto předplatných.
Generální ředitel Mark Zuckerberg v minulosti označil WhatsApp za "další kapitolu" firmy a opakovaně zdůraznil, že komunikace mezi značkami a zákazníky by se měla stát klíčovým pilířem podnikání Metě. WhatsApp má podle něj přes 3 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, včetně více než 100 milionů lidí ve Spojených státech.
WhatsApp byl dlouho výjimkou mezi službami společnosti Meta. Na rozdíl od Facebooku, Instagramu nebo Threads se v něm dosud žádná reklama nezobrazovala. Zakladatelé aplikace Jan Koum a Brian Acton byli proti reklamnímu modelu a nakonec firmu opustili právě kvůli neshodám s vedením Facebooku.
Nové reklamy budou cílené pouze na základě základních informací, jako je země, město, jazyk, typ zařízení a interakce uživatele s obsahem. Zprávy a hovory mezi lidmi zůstanou plně šifrované a nezmění se. Meta tvrdí, že se snaží o co nejméně rušivý přístup a nové funkce zavádí opatrně právě proto, aby nenarušily uživatelský zážitek.
Zdroj: CNBC