Švédský oděvní gigant H&M pozoruje příznivý vývoj poptávky
Švédský oděvní gigant H&M ve čtvrtek uvedl, že na začátku letní sezóny zaznamenal nárůst poptávky. Druhý největší prodejce oblečení na světě za červen očekává růst tržeb o 3 % v místních měnách, a to po slabém začátku roku.
Společnost, pod kterou spadají také značky Cos, Arket a Weekday, však zároveň poznamenala, že spotřebitelé jsou v těchto "nejistých časech" obezřetní a "zvláště citliví na ceny". Neposkytla konkrétní informace o dopadu amerických cel, ale uvedla, že pozorně sleduje vývoj a zvažuje zvýšení cen, aby vyrovnala dodatečné náklady.
"Začínáme pozorovat, že někteří konkurenti zvyšují ceny, a to je samozřejmě něco, co také zvažujeme, abychom si udrželi konkurenceschopnost," řekl generální ředitel Daniel Erver během konferenčního hovoru k hospodářským výsledkům.
H&M uvádí USA jako svůj druhý největší samostatný trh a silně spoléhá na výrobu v Asii, zejména v Číně a Bangladéši. "USA jsou pro nás důležitým trhem a nadále jím budou," řekl Erver.
"Díky dobré flexibilitě v dodavatelském řetězci a prostřednictvím cenotvorby zákaznické nabídky existují možnosti, jak podnik přizpůsobit změněným podmínkám," uvedla společnost v prohlášení k výsledkům.
To vše přichází v době, kdy H&M zveřejnila slabší než očekávané tržby za druhé fiskální čtvrtletí.
Tržby prodejce v tříměsíčním období do 31. května meziročně klesly na 56,71 miliardy švédských korun (5,99 miliardy dolarů), což je mírně pod odhadem analytiků z LSEG, kteří očekávali 57,01 miliardy švédských korun. V místních měnách tržby vzrostly o procento. Provozní zisk za čtvrtletí činil 5,9 miliardy švédských korun, což odpovídá očekáváním, ale meziročně klesl.
Zdroj: CNBC