US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,39 %
NVIDIA-2,47 %

Luxusní značky sází na Blízký východ navzdory geopolitickému napětí

Blízkovýchodní trh se stává oporou luxusního sektoru, který čelí zpomalení v USA i Číně. I přes nedávné napětí mezi Izraelem a Íránem zůstávají značky optimistické a sází na turistický ruch, místní bohatství a silný zájem o módu a šperky.

26. 6. 2025 | 13:39

Luxusní značky nadále spoléhají na Blízký východ jako klíčový růstový trh, i když region čelí zvýšené nejistotě kvůli nedávnému vojenskému konfliktu mezi Izraelem a Íránem. Po opětovném otevření vzdušného prostoru a dočasném příměří zprostředkovaném Spojenými státy se obchod pomalu vrací k normálu.

Zatímco globální trh s luxusem v loňském roce poklesl o 2 %, v zemích Perského zálivu vzrostl o 6 % na 12,8 miliardy dolarů. Klíčovou roli přitom sehrává turistický ruch, podle konzultantů z Bain & Company tvoří návštěvníci 50–60 % místních prodejů.

Napětí v regionu nicméně zvyšuje krátkodobou volatilitu. "Z dlouhodobého hlediska stále vidíme značný potenciál," uvedla Federica Lovato z Bain. "Ale v posledních týdnech došlo k nárůstu nejistoty."

Blízký východ se stal důležitou křižovatkou luxusního cestovního ruchu, a to nejen pro Rusy, ale i bohaté klienty z Asie. Zároveň slouží jako přístupová brána pro značky, které se chtějí dostat k zákazníkům z Indie – zemi, kde vysoké tarify brzdí růst kamenných prodejen.

Navzdory nejistotě značek jako Prada, Hermès, Dior či Louis Vuitton pokračují v expanzi v regionu a pořádají exkluzivní módní akce. Mezi ně patří například přehlídka Zegny v Dubaji či oslava 45 let značky Elie Saab v Rijádu. Podle cestovní kanceláře Global Travel Moments zatím dlouhodobé objemy cest do regionu zůstávají stabilní, ale zákazníci nyní při plánování cest projevují větší opatrnost. 

Zdroj: Reuters

Blízký a Střední východGeopolitikaLuxusMóda a design
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio