Starbucks sází na lidskost a spouští program Green Apron Service
Starbucks spouští program "Green Apron Service" jako klíčovou součást snahy CEO Briana Niccola o návrat k pohostinnosti – baristé mají zákazníky vítat úsměvem, kreslit na kelímky a zajistit rychlý, osobní servis. Nová strategie má zlepšit zákaznický zážitek a podpořit stagnující tržby.
"Když vstoupíte do kavárny, pozdraví vás úsměv, perfektní káva a osobní přístup," uvedl provozní ředitel Mike Grams. Nová strategie vznikla i na základě podnětů od zaměstnanců a rostoucího podílu digitálních objednávek (provedené přes mobilní aplikaci, web nebo samoobslužné kiosky), které už tvoří přes 30 % tržeb.
Starbucks investuje do lepšího plánování směn, technologie Smart Queue i do pohodlnějšího prostředí v kavárnách. Prvotní výsledky z pilotního provozu v 1 500 pobočkách ukázaly zrychlení obsluhy, růst tržeb i vyšší spokojenost zákazníků. Program je reakcí na klesající tržby z porovnatelných prodejen. Ty meziročně klesají už pět čtvrtletí po sobě. Niccol, který převzal vedení loni v září, se tak snaží obnovit důvěru investorů a vrátit značce růst.
Grams dodal, že cílem je, aby zákazníci dostávali stejně kvalitní službu napříč všemi kanály – ať už v kavárně, přes aplikaci nebo ve výdejovém okně pro auta, kterých má Starbucks v USA přes 7 000.
Zdroj: CNBC
Aktuality
