US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES-0,02 %
NASDAQ-0,01 %
S&P 500+0,03 %
ČEZ-0,08 %
KB+0,48 %
Erste+0,81 %

CEO Carlsbergu: Tradiční piva ustupují prémiovým i ekonomicky dostupným variantám

Spotřebitelé pod tlakem rostoucích životních nákladů mění své pivní preference. Podle CEO Carlsbergu Jacoba Aarup-Andersena se nejvíce propadá střední segment trhu, zatímco zájem roste o prémiová a cenově dostupnější piva.

15. 8. 2025 | 11:10
Pivo

Dánský pivovar Carlsberg, třetí největší na světě, zaznamenal ve druhém čtvrtletí meziroční pokles objemu prodeje o 1,7 %, a to i kvůli ztrátě značky San Miguel. Zároveň však rostla poptávka po prémiových a nealkoholických produktech. Podle generálního ředitele Aarup-Andersena zákazníci stále častěji volí buď vyšší kvalitu, nebo úspornější varianty, což oslabuje prodeje tradičních značek, jako jsou Carlsberg, Tuborg nebo Kronenbourg.

Změnu nákupních zvyklostí podporuje i růst cen v barech a restauracích, který přesouvá část spotřeby do domácího prostředí. Carlsberg není jediným výrobcem, kterého tento trend zasáhl – podobný vývoj hlásí i konkurenti AB InBev a Heineken, kteří rovněž čelí poklesu objemů prodeje v letošním roce.

Zdroj: CNBC

MaloobchodPivoSpotřebitelé
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Greed Is Good aneb Kdo se bojí, nesmí do akciového lesa

Greed Is Good aneb Kdo se bojí, nesmí do akciového lesa

11. 8.-Andrej Rády
Americké akcie