CEO Carlsbergu: Tradiční piva ustupují prémiovým i ekonomicky dostupným variantám
Spotřebitelé pod tlakem rostoucích životních nákladů mění své pivní preference. Podle CEO Carlsbergu Jacoba Aarup-Andersena se nejvíce propadá střední segment trhu, zatímco zájem roste o prémiová a cenově dostupnější piva.
Dánský pivovar Carlsberg, třetí největší na světě, zaznamenal ve druhém čtvrtletí meziroční pokles objemu prodeje o 1,7 %, a to i kvůli ztrátě značky San Miguel. Zároveň však rostla poptávka po prémiových a nealkoholických produktech. Podle generálního ředitele Aarup-Andersena zákazníci stále častěji volí buď vyšší kvalitu, nebo úspornější varianty, což oslabuje prodeje tradičních značek, jako jsou Carlsberg, Tuborg nebo Kronenbourg.
Změnu nákupních zvyklostí podporuje i růst cen v barech a restauracích, který přesouvá část spotřeby do domácího prostředí. Carlsberg není jediným výrobcem, kterého tento trend zasáhl – podobný vývoj hlásí i konkurenti AB InBev a Heineken, kteří rovněž čelí poklesu objemů prodeje v letošním roce.
Zdroj: CNBC