Apple a Samsung znovu bojují o nadvládu na americkém trhu mobilních telefonů
V roce 2014 Apple a Samsung soupeřily o nadvládu na americkém trhu chytrých telefonů. Zatímco Samsung prodával přístroje s velkými displeji, fanoušci iPhonů tlačili na Apple, aby přišel s odpovědí. Ta přišla v podobě iPhonu 6 a Apple tehdy zvítězil. O více než deset let později se ale rivalita znovu rozhořela.
V druhém čtvrtletí roku 2025 tržní podíl Samsungu v USA vyskočil z 23 % na 31 %, zatímco tržní podíl Applu spadl z 56 % na 49 %. Přesto zůstává Apple jedničkou na americkém trhu, i když investoři začínají být nervózní, akcie firmy od začátku roku ztrácejí 7,5 %, zatímco akcie Samsungu si připisují zhruba 35 %.
Samsung si upevňuje pozici díky širokému portfoliu telefonů. Od levných modelů až po prémiové přístroje včetně skládacích telefonů Z Fold 7 a Z Flip, které si získávají popularitu i díky virálním videím o jejich odolnosti. Jen v červenci byly nové modely zmíněny více než 50000krát na sociálních sítích, převážně v pozitivním duchu.
Apple zatím sází na tradiční design iPhonů, které se od roku 2017 příliš nezměnily. Očekává se však, že firma představí tenčí model Air a v roce 2026 možná i svůj první skládací telefon. To by jí umožnilo konkurovat Samsungu i v nejvyšších cenových patrech, kde Fold 7 startuje na 1 999 dolarech.
Podle analytiků má Samsung náskok v inovacích i využití AI funkcí od Googlu, zatímco Apple se drží své strategie "ne být první, ale přijít, když je technologie připravena pro masy". Otázkou zůstává, zda to bude stačit v době, kdy skládací telefony a umělá inteligence mění podobu celého trhu.
Zdroj: CNBC
Aktuality
