Levnější modely elektromobilů zvedly v Číně prodeje na rekordy
BYD, Nio, Leapmotor a Xpeng v srpnu dosáhly rekordních dodávek díky novým cenově dostupnějším vozům. Naopak Li Auto pokračuje v poklesu, který doprovázela kritika kvůli spornému marketingu.
Srpen přinesl čínským výrobcům elektromobilů výrazné oživení poptávky. Společnost BYD dodala 371 501 vozů, což je téměř o pětinu více než před rokem. Automobilka Nio dosáhla nového rekordu s 31 305 dodávkami, z čehož více než polovinu tvořila její rodinná subznačka Onvo s novým SUV L90. Nio navíc spustila předobjednávky modelu ES8, který se k zákazníkům dostane v září.
Společnost Leapmotor zaznamenala skokový růst a díky novému modelu B01 dodala 57 066 vozů, meziročně o 88 % více. Úspěch podpořil i zájem o barevnou variantu modelu B10. Automobilka Xpeng se přiblížila hranici 38 tisíc vozů, přičemž klíčovým tahákem je její nový model P7 s cenou od 219 800 jüanů, jeden z nejlevnějších elektromobilů na trhu.
Firma Xiaomi udržela dodávky nad 30 tisíci kusy, i když přesná čísla nezveřejnila. Společnost Zeekr ze skupiny Geely mírně přidala na 17 626 vozů.
Opačný trend sleduje automobilka Li Auto. V srpnu dodala 28 529 vozů, méně než 30 731 v červenci, a pokračuje tak ve třetím měsíci poklesu. Firma se dostala pod tlak kvůli zveřejnění videa nárazového testu, které vyvolalo kritiku a podezření z neférového marketingu.
Aliance Harmony Intelligent Mobility Alliance podporovaná Huawei, která sdružuje značky Aito, Chery a Maextro, dodala v srpnu 44 579 vozů, což je méně než v předchozím měsíci.
Zdroj: CNBC