Starbucks chystá v USA redesign tisíce kaváren
Do konce roku 2026 projde v USA proměnou zhruba 1 000 kaváren Starbucks. Řetězec investuje do pohodlnějšího sezení, tišší akustiky a šetrnějšího osvětlení, aby kavárny působily přívětivěji, dostupněji a motivovaly hosty zůstávat déle.
Každý projekt si vyžádá investici kolem 150 tisíc dolarů, aniž by bylo nutné provozovny zavírat. Cílem je vytvořit prostředí, které bude pohodlné a přívětivé pro co nejširší okruh zákazníků.
Změny se budou lišit podle lokality, ale zákazníci se mohou těšit na více sezení, měkčí světlo, lepší akustiku, živé rostliny a útulnější atmosféru. Starbucks vrací do kaváren i elektrické zásuvky, které byly v minulých letech odstraněny. Nový koncept má podpořit vnímání kaváren jako takzvaného třetího místa, kde lidé tráví čas mezi domovem a prací.
Podle Dawn Clark, viceprezidentky pro design a koncepce kaváren, jde o snahu propojit globální tradici Starbucks s lokálními prvky. Úpravy mají povzbudit hosty, aby v kavárnách zůstávali déle, častěji se vraceli a vytvářeli zde prostor pro setkávání.
Pod vedením generálního ředitele Briana Niccola Starbucks plánuje vrátit do svých poboček i 30 tisíc míst k sezení, která v minulosti ubyla. Proměna kaváren je součástí širší strategie, jejímž cílem je oživit prodeje a posílit loajalitu zákazníků.
Zdroj: CNBC