Qualcomm a BMW spouštějí technologii bez řidiče, má přilákat další automobilky
Americký výrobce čipů Qualcomm a německá automobilka BMW společně vyvinuly systém automatizovaného řízení Snapdragon Ride Pilot. Poprvé se objeví v novém modelu BMW iX3 a podle vedení Qualcommu by mohl vyvolat "domino efekt" mezi dalšími automobilkami, které budou mít zájem o jeho licenci.
Systém Snapdragon Ride Pilot umožní hands-free jízdu na vybraných silnicích a automatickou změnu jízdního pruhu, nejedná se však o plně autonomní řízení. První nasazení v modelu BMW iX3 se plánuje ve více než 60 zemích, do roku 2026 by měl být dostupný ve 100 zemích.
Generální ředitel Qualcommu Cristiano Amon uvedl, že technologie byla vyvinuta tak, aby ji mohly využívat i další automobilky. "Jakmile uvidí, jak systém funguje v praxi a jak je konkurenceschopný, očekávám domino efekt," řekl Amon pro CNBC. Dodal, že firma již jedná s dalšími výrobci, konkrétní partnerství ale zatím neoznámila.
Qualcomm tradičně těží zejména z čipů pro smartphony, snaží se však diverzifikovat. Automobilový segment patří mezi jeho nejrychleji rostoucí divize – ve druhém čtvrtletí přinesl téměř 1 miliardu dolarů tržeb, což je meziročně o 21 % více. Firma cílí na to, aby do fiskálního roku 2029 dosáhla v této oblasti tržeb 8 miliard dolarů.
Vedle technologií pro řízení vyvíjí Qualcomm také čipy pro automobilové zábavní systémy a nově navázal partnerství s Google Cloud, které má automobilkám umožnit vytvářet vlastní digitální asistenty. Analytici upozorňují, že Qualcomm buduje softwarově orientovaný ekosystém a stává se plně integrovaným poskytovatelem řešení pro automobilový průmysl.
Zdroj: CNBC