US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Alibaba láká značky z Amazonu na AliExpress

Alibaba se snaží posílit své globální působení v e-commerce. Prostřednictvím platformy AliExpress nabízí zavedeným značkám nižší poplatky než Amazon, aby získala silnější pozici na klíčových trzích mimo Čínu.

22. 9. 2025 | 12:35
Alibaba Group Holding

Čínská společnost Alibaba Group Holding se snaží přetáhnout zavedené značky z Amazonu na svou globální platformu AliExpress. Podle zdrojů obeznámených s jednáním láká výrobce a obchodníky zejména na nižší poplatky za dopravu a menší podíl z prodeje. Cílem je zvýšit prodeje na trzích, jako je Evropa a Latinská Amerika, kde AliExpress působí již řadu let, aniž by však dokázal zásadně konkurovat Amazonu.

Alibaba chce v zahraničí využít i vazby na značky, které působí na její domácí platformě T-Mall. Už dnes AliExpress nabízí například produkty čínských firem Xiaomi nebo Pop Mart. Zda a v jakém rozsahu společnost do expanze investuje, však zatím Alibaba nekomentovala.

Snaha posílit přítomnost na americkém trhu přichází v době, kdy čínské platformy Temu a Shein rychle získávají tržní podíl díky agresivní cenové politice. Amazon tak čelí rostoucí konkurenci čínských hráčů. Situaci navíc komplikuje geopolitické napětí – prezident USA Donald Trump zvýšil cla na malé zásilky z Číny, což firmy nutí hledat nové způsoby, jak zůstat konkurenceschopné.

Ačkoli Alibaba v posledních měsících posunula hlavní pozornost k rozvoji umělé inteligence, elektronický obchod zůstává jejím klíčovým zdrojem příjmů. Její zahraniční e-commerce divize ve druhém čtvrtletí zvýšila tržby o 19 % a snížila ztrátu, ziskovosti však zatím nedosáhla.

Zdroj: Bloomberg

Alibaba Group HoldingAmazonClaČínaSpojené státy americké (USA)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio