US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,37 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,49 %
ČEZ+0,63 %
KB+0,29 %
Erste-0,94 %

Alibaba láká značky z Amazonu na AliExpress

Alibaba se snaží posílit své globální působení v e-commerce. Prostřednictvím platformy AliExpress nabízí zavedeným značkám nižší poplatky než Amazon, aby získala silnější pozici na klíčových trzích mimo Čínu.

22. 9. 2025 | 12:35
Alibaba Group Holding

Čínská společnost Alibaba Group Holding se snaží přetáhnout zavedené značky z Amazonu na svou globální platformu AliExpress. Podle zdrojů obeznámených s jednáním láká výrobce a obchodníky zejména na nižší poplatky za dopravu a menší podíl z prodeje. Cílem je zvýšit prodeje na trzích, jako je Evropa a Latinská Amerika, kde AliExpress působí již řadu let, aniž by však dokázal zásadně konkurovat Amazonu.

Alibaba chce v zahraničí využít i vazby na značky, které působí na její domácí platformě T-Mall. Už dnes AliExpress nabízí například produkty čínských firem Xiaomi nebo Pop Mart. Zda a v jakém rozsahu společnost do expanze investuje, však zatím Alibaba nekomentovala.

Snaha posílit přítomnost na americkém trhu přichází v době, kdy čínské platformy Temu a Shein rychle získávají tržní podíl díky agresivní cenové politice. Amazon tak čelí rostoucí konkurenci čínských hráčů. Situaci navíc komplikuje geopolitické napětí – prezident USA Donald Trump zvýšil cla na malé zásilky z Číny, což firmy nutí hledat nové způsoby, jak zůstat konkurenceschopné.

Ačkoli Alibaba v posledních měsících posunula hlavní pozornost k rozvoji umělé inteligence, elektronický obchod zůstává jejím klíčovým zdrojem příjmů. Její zahraniční e-commerce divize ve druhém čtvrtletí zvýšila tržby o 19 % a snížila ztrátu, ziskovosti však zatím nedosáhla.

Zdroj: Bloomberg

Alibaba Group HoldingAmazonClaČínaSpojené státy americké (USA)
Sdílejte:

Nenechte si ujít

MrBeast: Génius éry sdílení, patron digitální naděje i trn v oku

MrBeast: Génius éry sdílení, patron digitální naděje i trn v oku

17. 9.-Andrej Rády
Byznys a podnikání