Investoři PepsiCo váhají nad plánem Elliotta oddělit stáčírenský byznys
Aktivistický fond Elliott Investment Management tlačí PepsiCo k úsporám a prodeji méně výkonných značek. Největší otazníky ale vyvolává jeho návrh na oddělení stáčírenské sítě, který by mohl krátkodobě snížit marže a zisky.
Elliott, který nedávno oznámil čtyřmiliardový podíl v PepsiCo, tvrdí, že refranšíza stáčíren by zvýšila provozní marže a umožnila firmě více se soustředit na hlavní byznys – výrobu chipsů a nápojů. Podobný krok už před lety podnikla Coca-Cola.
Někteří dlouhodobí akcionáři ale upozorňují, že proces by byl nákladný a mohl by trvat roky. Zatímco Elliott argumentuje, že marže nápojové divize v USA zaostávají za konkurencí až o 10 procentních bodů, investoři varují, že oddělení by PepsiCo zatížilo dříve, než by přineslo výsledky.
Trh reagoval na zprávu o vstupu Elliotta do společnosti nejprve růstem akcií o více než 6 %, zisky však rychle vyprchaly a titul od začátku září ztratil přes 10 %. Investoři se shodují, že prodej menších značek, například Quakeru, by byl jednodušší cestou ke zlepšení profitability než rozdělení stáčírenského byznysu.
Zdroj: Yahoo! Finance, Reuters