Pop Mart: Slábnoucí sekundární trh s hračkami Labubu tlačí akcie dolů
Akcie čínské společnosti Pop Mart za poslední měsíc ztratily 16 %, i když od začátku roku jsou stále o více než 200 % výše. Důvodem je ochlazení poptávky na sekundárním trhu s populárními hračkami Labubu.
Panenky Labubu od čínského výrobce Pop Mart se v létě na přeprodejním trhu prodávaly za výrazně vyšší ceny než v obchodech, některé limitované edice dokonce více než dvacetinásobně převyšovaly původní cenu. Poté, co firma navýšila výrobu a zároveň začala slábnout poptávka v pevninské Číně, ceny na tomto trhu klesly o desítky procent.
Podle vedení společnosti je tento vývoj žádoucí, protože chce, aby hračky zůstaly dostupné pro běžné zákazníky a nebyly jen předmětem spekulace. Analytici nicméně upozorňují, že přeprodejní trh je důležitým ukazatelem popularity značky a jeho ochlazení může signalizovat ústup zájmu.
Pop Mart se snaží své podnikání diverzifikovat. Rozšiřuje působnost na zahraničních trzích, spolupracuje s globálními značkami jako Uniqlo, Disney nebo Coca-Cola a investuje také do zábavního parku či animované tvorby.
Zdroj: CNBC