Nike chce získat zpět místo v regálech, přiznává generální ředitel Hill
Generální ředitel Nike Elliott Hill uvedl, že společnost musí znovu získat prostor v obchodech, který ztratila kvůli rostoucí konkurenci a dřívější strategii omezování spolupráce s velkoobchody. Hill, který vede firmu necelý rok, řekl, že Nike sází na návrat ke sportovnímu zaměření, větší inovace a obnovení důvěry zákazníků po letech pomalejšího růstu.
Nike se snaží o návrat na výsluní poté, co jeho akcie stále zůstávají na méně než polovině hodnoty z období pandemie a loni zaznamenaly nejhorší propad v historii.
Hill, který se do firmy vrátil po odchodu do důchodu, reorganizoval společnost podle jednotlivých sportů místo dosavadního členění na pánskou, dámskou a dětskou divizi. Cílem je, aby se značka více zaměřila na výkon a přímý souboj s konkurenty, jako jsou On Running nebo Hoka.
Analytici tvrdí, že nedostatek novinek a odklon od spolupráce s maloobchodními partnery umožnil menším značkám převzít část trhu. Hill přiznal, že společnost si nyní musí "znovu vydobýt místo v regálech" a dodal, že jeho týmy jsou připravené "nastoupit do protiútoku". Firma zároveň čelí tlaku kvůli přebytečným zásobám a dopadům cel ve výši zhruba 1,5 miliardy dolarů.
Zdroj: CNBC