Yum! Brands zvažuje prodej Pizza Hut po letech slabého výkonu
Americká společnost Yum! Brands oznámila, že přezkoumá strategické možnosti pro svou značku Pizza Hut, která v posledních letech ztrácí podíl na trhu. Mezi zvažované kroky patří prodej řetězce, prodej části podílu nebo vytvoření společného podniku.
Yum! Brands oznámila, že zahajuje strategické přehodnocení svého podílu v řetězci Pizza Hut. Podle generálního ředitele Chrise Turnera je cílem najít způsob, jak umožnit značce "naplno využít svůj potenciál", což by podle něj mohlo být dosaženo mimo strukturu Yum! Brands.
Společnost neuvedla konkrétní harmonogram ani rozsah přezkumu, ale připustila, že mezi možnými variantami jsou přímý prodej Pizza Hut, vytvoření společného podniku nebo prodej menšinového podílu.
Značka Pizza Hut, která je součástí portfolia Yum! spolu s KFC a Taco Bellem, dlouhodobě čelí problémům na americkém trhu. Její podíl na trhu s pizzou v USA podle Barclays klesl z 22,6 % v roce 2019 na 18,7 % v roce 2024.
Před pandemií se řetězec snažil přetvořit image klasické restaurace na model zaměřený na rozvoz a výdej, během covidových uzávěr zaznamenal krátkodobý růst, ale po jejich uvolnění se poptávka opět propadla.
Yum! Brands není jedinou firmou, která se snaží zbavit slabších částí svého portfolia. Starbucks tento týden oznámil prodej většinového podílu ve své čínské divizi a vytvoření joint venture s Boyu Capital. Podobně Jack in the Box nedávno prodal řetězec Del Taco za 115 milionů dolarů, výrazně méně než původní kupní cenu.
Podle Turnera má přehodnocení pozice Pizza Hut posílit finanční zdraví skupiny a umožnit jí soustředit se na růstové segmenty s vyšší ziskovostí.
Zdroj: CNBC
Aktuality



