Tržby Wendy’s klesly, zákazníci omezují útraty za rychlé občerstvení
Řetězec rychlého občerstvení Wendy’s ve třetím čtvrtletí zaznamenal pokles tržeb i zisku, protože lidé kvůli vyšším cenám omezují návštěvy restaurací. Firma vydělala 44,3 milionu dolarů, méně než před rokem, ale přesto překonala očekávání analytiků. Podle expertů se Wendy’s může dostávat pod tlak, protože na rozdíl od konkurence zatím nenabízí výraznější slevy.
Americký řetězec Wendy’s ve třetím čtvrtletí vykázal slabší výsledky, které odrážejí útlum spotřebitelských výdajů v sektoru rychlého občerstvení. Čistý zisk společnosti dosáhl 44,3 milionu dolarů, tedy 23 centů na akcii, oproti 50,2 milionu (25 centů) ve stejném období loni. Upravený zisk na akcii činil 24 centů, čímž překonal odhad analytiků ve výši 20 centů. Celkové tržby klesly o 3 % na 549,5 milionu dolarů, což je více, než Wall Street očekávala (534,7 milionu).
Podle analytiků z Mizuho, včetně Nicka Setyana, doplácí řetězce rychlého občerstvení na to, že po pandemii výrazně zvýšily ceny, zatímco potraviny v obchodech zdražily méně. Výsledkem je, že lidé si teď častěji vaří doma a do restaurací chodí méně. Setyan dodal, že Wendy’s zatím nezavedla agresivní slevové akce, což ji může oslabit oproti konkurenci.
Zdroj: The Wall Street Journal
