Čínský maloobchod v listopadu zpomalil na 1,3 %
Maloobchodní prodeje v Číně v listopadu meziročně vzrostly pouze o 1,3 %, což je výrazné zpomalení oproti říjnu a výsledek hluboko pod očekáváním trhu. Jde o nejslabší tempo růstu od prosince 2022.
Zatímco trh v listopadu počítal s růstem maloobchodních tržeb kolem 2,9 %, skutečný výsledek výrazně zaostal. Tempo růstu zpomalilo i navzdory pokračujícím vládním programům na podporu spotřeby.
Slabší vývoj byl patrný napříč řadou segmentů. Zpomalil růst prodeje potravin, oděvů, kosmetiky, sportovních a zábavních potřeb i šperků. Pokračoval také meziroční pokles tržeb u domácích spotřebičů a audiovizuální techniky, automobilů, stavebních materiálů a ropných produktů. Obrat v oblasti osobní péče se po říjnovém růstu v listopadu vrátil do poklesu.
Za prvních jedenáct měsíců roku 2025 vzrostl maloobchodní prodej v Číně meziročně o 4,0 %.
Zdroj: Trading Economics
