BMW reportovala solidní kvartální výsledky, podpořil je prodej elektromobilů
Skupina BMW ve středu oznámila stabilní hospodářské výsledky za první čtvrtletí. Ziskovost byla v souladu s očekáváními navzdory konkurenčnímu tržnímu prostředí, a to díky silnému růstu prodejů plně elektrických vozidel a solidní provozní marži.
Automobilka zákazníkům v období od ledna do března dodala 586 117 vozidel. To představuje meziroční pokles o 1,4 %. Více než čtvrtina dodaných aut byly elektrifikované vozy. Dodávky plně elektrických vozidel vzrostly o 32,4 %, což odráží pokračující důraz BMW na elektromobilitu.
Zisk před zdaněním činil 3,10 miliardy eur, což představuje pokles o 25,2 % z 4,16 miliardy eur v předchozím roce. Marže zisku před zdaněním dosáhla 9,2 % proti 11,4 % ve stejném období roku 2024. Provozní marže v automobilovém segmentu však dosáhla 6,9 %, což je horní hranice cílovaného rozpětí 5–7 %, a ukazuje tak na odolnost firmy v silně konkurenčním prostředí.
Důraz BMW na elektromobilitu se projevuje rostoucím prodejem bateriových elektromobilů (BEV), a to zejména v Evropě, kde dodávky těchto aut vyskočily o 64,2 %.
K tomuto růstu významně přispěly plně elektrické modely značky MINI - prodalo se jich 22 798, což představuje 35,3 % celkového počtu dodaných vozů značky MINI.
Společnost rovněž dosáhla významných milníků. Od roku 2013 prodala celkem 1,5 milionu plně elektrických vozidel a celkově 3 miliony elektrifikovaných aut.
Tržby za první čtvrtletí dosáhly 33,76 miliardy eur, což je pokles o 7,8 % oproti předchozímu roku, a to především kvůli nižším prodejům v Číně.
Zdroj: investing.com