Polovina našich klientů investuje. Chtějí individuální přístup a špičkové aplikace, říká šéf Erste Premier Pavel Kratochvíl
Kolísání trhů z posledních týdnů se dotklo skoro všech investorů. Vystrašilo ale hlavně ty, kteří začali investovat teprve nedávno. Ti zkušení naopak zůstali v klidu, protože vědí, že nejhorší je panika. Mění se ale přístup k investicím u bonitních klientů, a to dlouhodobě. Vyžadují individuální přístup, nechtějí rutinní věci, ale například možnost daňové optimalizace, vysvětluje Pavel Kratochvíl, ředitel Erste Premier, která má pod správou 63 miliard korun. Podle Kratochvíla se z banky postupně stává spíše technologická společnost a investice už nejsou sprosté slovo.
Co zaznělo:
- Stále je asi pětina lidí, kteří nikdy investovat nezačnou. I tak je ale u bonitních klientů změna v přístupu k investicím zřejmá. Někteří chtějí přímo investovat, jiní to dělají skrze nemovitosti, další stále využívají depozita. Primárně jsou to ale lidé, kteří mají nějaké jmění a chtějí ho zhodnocovat.
- Doba, kdy si lidé chodili na hodinu popovídat na pobočku banky, skončila. Klienti vyžadují například on-line schůzky, "video bankéře" a hlavně špičkovou mobilní aplikaci, kde vše vyřídí na tři kliknutí. Od bankéře nechtějí rutinní věci, ale přehled a vysvětlení nebo třeba možnosti daňové optimalizace. Nechtějí informace určené všem, chtějí individuální přístup.
- Mobilní aplikace a technologický pokrok umožňují informovat konkrétního klienta nebo skupinu, pokud se jich týká určitá situace, třeba v současnosti kolísání trhů.
- Aktuálně má Erste Premier 20 poboček a 220 bankéřů a hledá nové. Většinou jsou to lidé, kteří mají alespoň pět let praxe a chtějí se kariérně i expertně posunout. Současně by se měli chtít potkávat s inspirativními klienty, jako jsou manažeři, podnikatelé, právníci nebo lékaři. Být prémiovým bankéřem zároveň znamená se neustále vzdělávat.