US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Polovina našich klientů investuje. Chtějí individuální přístup a špičkové aplikace, říká šéf Erste Premier Pavel Kratochvíl

Michaela Nováková
Michaela Nováková
1. 5. 2025 | 11:15
Banky

Kolísání trhů z posledních týdnů se dotklo skoro všech investorů. Vystrašilo ale hlavně ty, kteří začali investovat teprve nedávno. Ti zkušení naopak zůstali v klidu, protože vědí, že nejhorší je panika. Mění se ale přístup k investicím u bonitních klientů, a to dlouhodobě. Vyžadují individuální přístup, nechtějí rutinní věci, ale například možnost daňové optimalizace, vysvětluje Pavel Kratochvíl, ředitel Erste Premier, která má pod správou 63 miliard korun. Podle Kratochvíla se z banky postupně stává spíše technologická společnost a investice už nejsou sprosté slovo.

Co zaznělo:

  • Stále je asi pětina lidí, kteří nikdy investovat nezačnou. I tak je ale u bonitních klientů změna v přístupu k investicím zřejmá. Někteří chtějí přímo investovat, jiní to dělají skrze nemovitosti, další stále využívají depozita. Primárně jsou to ale lidé, kteří mají nějaké jmění a chtějí ho zhodnocovat.
  • Doba, kdy si lidé chodili na hodinu popovídat na pobočku banky, skončila. Klienti vyžadují například on-line schůzky, "video bankéře" a hlavně špičkovou mobilní aplikaci, kde vše vyřídí na tři kliknutí. Od bankéře nechtějí rutinní věci, ale přehled a vysvětlení nebo třeba možnosti daňové optimalizace. Nechtějí informace určené všem, chtějí individuální přístup.
  • Mobilní aplikace a technologický pokrok umožňují informovat konkrétního klienta nebo skupinu, pokud se jich týká určitá situace, třeba v současnosti kolísání trhů.
  • Aktuálně má Erste Premier 20 poboček a 220 bankéřů a hledá nové. Většinou jsou to lidé, kteří mají alespoň pět let praxe a chtějí se kariérně i expertně posunout. Současně by se měli chtít potkávat s inspirativními klienty, jako jsou manažeři, podnikatelé, právníci nebo lékaři. Být prémiovým bankéřem zároveň znamená se neustále vzdělávat.
Nahoru, nebo dolů #10: (Ne)výhledy firem a jubileum YouTube

Nahoru, nebo dolů #10: (Ne)výhledy firem a jubileum YouTube

BankyBrandVoiceErste Group BankRozhovorTechnologie
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio