US MARKETZavírá za: 5 h 13 m
DOW JONES-0,29 %
NASDAQ+0,00 %
S&P 500-0,07 %
META-0,92 %
TSLA+4,72 %
AAPL+0,53 %

Polovina našich klientů investuje. Chtějí individuální přístup a špičkové aplikace, říká šéf Erste Premier Pavel Kratochvíl

Michaela Nováková
Michaela Nováková
1. 5. 2025 | 11:15
Banky

Kolísání trhů z posledních týdnů se dotklo skoro všech investorů. Vystrašilo ale hlavně ty, kteří začali investovat teprve nedávno. Ti zkušení naopak zůstali v klidu, protože vědí, že nejhorší je panika. Mění se ale přístup k investicím u bonitních klientů, a to dlouhodobě. Vyžadují individuální přístup, nechtějí rutinní věci, ale například možnost daňové optimalizace, vysvětluje Pavel Kratochvíl, ředitel Erste Premier, která má pod správou 63 miliard korun. Podle Kratochvíla se z banky postupně stává spíše technologická společnost a investice už nejsou sprosté slovo.

Co zaznělo:

  • Stále je asi pětina lidí, kteří nikdy investovat nezačnou. I tak je ale u bonitních klientů změna v přístupu k investicím zřejmá. Někteří chtějí přímo investovat, jiní to dělají skrze nemovitosti, další stále využívají depozita. Primárně jsou to ale lidé, kteří mají nějaké jmění a chtějí ho zhodnocovat.
  • Doba, kdy si lidé chodili na hodinu popovídat na pobočku banky, skončila. Klienti vyžadují například on-line schůzky, "video bankéře" a hlavně špičkovou mobilní aplikaci, kde vše vyřídí na tři kliknutí. Od bankéře nechtějí rutinní věci, ale přehled a vysvětlení nebo třeba možnosti daňové optimalizace. Nechtějí informace určené všem, chtějí individuální přístup.
  • Mobilní aplikace a technologický pokrok umožňují informovat konkrétního klienta nebo skupinu, pokud se jich týká určitá situace, třeba v současnosti kolísání trhů.
  • Aktuálně má Erste Premier 20 poboček a 220 bankéřů a hledá nové. Většinou jsou to lidé, kteří mají alespoň pět let praxe a chtějí se kariérně i expertně posunout. Současně by se měli chtít potkávat s inspirativními klienty, jako jsou manažeři, podnikatelé, právníci nebo lékaři. Být prémiovým bankéřem zároveň znamená se neustále vzdělávat.
Nahoru, nebo dolů #10: (Ne)výhledy firem a jubileum YouTube

Nahoru, nebo dolů #10: (Ne)výhledy firem a jubileum YouTube

BankyBrandVoiceErste Group BankInvesticeRozhovorTechnologie
Sdílejte:

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

Nahoru, nebo dolů #11: Koňský povoz a příliš ropy

6. 5.-Vendula Pokorná
Evropa