Nahoru, nebo dolů #10: (Ne)výhledy firem a jubileum YouTube
Nejistota na trzích, nejistota ohledně vývoje ekonomiky a také nejistota silně se odrážející v náladě spotřebitelů. To všechno je cítit z toho, jaké (ne)výhledy zveřejňují firmy společně s kvartálními hospodářskými výsledky. Řada společností totiž výhledy vůbec nevydává, protože prostě neví, co do nich napsat. A objevily se i takové, které zveřejnily výhledy hned dva. Jak to celé číst? Kdy se něco podobného dělo naposledy? A lze to brát jako nesouhlasný vzkaz o politice Donalda Trumpa, která zmíněné nejistoty vyvolává?
A YouTube slaví kulaté výročí. Před dvaceti lety na platformě publikoval jeden z jejích zakladatelů první video. Původně měla být ale něčím úplně jiným, než čím se nakonec stala. Jak YouTube změnil svět videa a médií vůbec? Kolik klipů zatím dosáhlo mety miliardy zhlédnutí? A kolik tvůrci obsahu vydělávají na reklamě?
Když se zeptáte ekonomů nebo analytiků, jak se bude vyvíjet ekonomika, cena akcií, měnový kurz nebo cokoli jiného, velice pravděpodobně budou mít tuto odpověď: Buď to půjde nahoru, nebo to půjde dolů. Co se ekonomiky týká, je to prostě univerzální odpověď. I proto se náš podcast jmenuje NAHORU, NEBO DOLŮ. Michaela Novaková (šéfredaktorka Investičního webu) a Vendula Pokorná (zástupkyně šéfredaktorky Investičního webu) glosují hlavní ekonomické a byznysové dění uplynulých dní.
Sledujte a odebírejte nás na Spotify a Apple Podcasts.