Toyota ukončí v USA prodej malých vozů pod značkou Scion

Největší japonská automobilka Toyota Motor ukončí ve Spojených státech prodej svých menších vozů pod značkou Scion, která se v posledních dvanácti letech zaměřovala na mladé zákazníky. Společnost to zdůvodnila dlouhodobým trendem poklesu prodeje této značky.
Toyota uvedla, že od srpna začne prodávat nové verze modelů značky Scion znovu pod vlastní značkou Toyota. V srpnu také firma ukončí výrobu malého kupé Scion tC.
Prodej aut pod značkou Scion dosáhl maxima v roce 2006, kdy firma prodala více než 173 000 těchto vozů. Loni jich ale Toyota dodala už jen zhruba 56 000. Odráží to všeobecný ústup Američanů od menších vozů v letech po poslední recesi a návrat k tradičním velkým vozům, zejména SUV a pickupům.
Toyota uvedla Scion původně jako značku pro modely určené pro japonský trh a v roce 2003 ji začala používat pro malé vozy v Severní Americe. Značku využívala rovněž jako nástroj k testování produktů, které by mohly oslovit mladé lidi v době, kdy průměrný věk zákazníků hlavních modelů automobilky se dostává k šedesátce. Polovina kupců vozů Scion měla méně než 35 let, sdělila firma podle agentury Reuters.
Skupina Fiat Chrysler minulý týden oznámila, že postupně ukončí výrobu malých vozů Dodge Dart i středně velkých sedanů Chrysler 200. Zdůvodnila to tím, že ziskovost těchto vozů sestoupila na nulu.
Zdroj: ČTK
Aktuality
