Společnost Herbalife špatně odhadla růst nových zákazníků a distributorů kvůli chybám v databázi, akcie se řítí dolů

Společnost Herbalife oznámila, že kvůli chybám v databázi v loňském roce špatně odhadla dynamiku růstu nových zákazníků a distributorů. V konferenčním hovoru po zveřejnění výsledků za své druhé fiskální čtvrtletí například uváděla, že vyjma Číny činil růst nových zákazníků a distributorů 16,7 % meziročně, ve skutečnosti to však bylo jen 3,2 %. Firma nicméně uvedla, že tyto chyby nemají vliv na její finanční výsledky. Akcie společnosti se v předobchodní fázi propadají o více než 15 %.
Ukazatel, který Herbalife nazývá "aktivními novými členy", vzrostl celosvětově bez Číny meziročně o 3,2 %, zatímco firma v konferenčním hovoru 25. února uváděla, že v posledních třech měsících loňského roku narostl meziročně o 16,7 %.
Ve Spojených státech se počet nových zákazníků a distributorů zvýšil o 30,7 % meziročně, ne o 71 %, jak firma původně tvrdila. Tyto dva údaje patří mezi více než dva tucty špatně vypočítaných ukazatelů, které firma zveřejnila.
Zpráva by mohla podpořit postoj Billa Ackmana z Pershing Square Capital Management, který akcie společnosti již nějakou dobu shortuje a označuje ji za ilegální pyramidální schéma. Herbalife začala tyto ukazatele sledovat v loňském roce ve spojitosti se změnami ve svém marketingovém plánu a nevšimla si chyb dříve, protože dle vlastního prohlášení měla jen omezený náhled do pravděpodobnosti tempa růstu kvůli tomu, že tento výpočet používala poprvé. Chyby společnost odhalila až 1. března.
Herbalife obvinění Billa Ackamana odmítá a 16. února uvedla, že jedná s americkou Federální obchodní komisí (FTC) kvůli vyšetřování toho jestli se jedná o pyramidální schéma, nebo ne.
Zdroj: CNBC