Čtvrtletní a březnový prodej Škody Auto byl nejvyšší za 121 let firmy

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zaznamenala v prvním čtvrtletí i v samotném březnu nejlepší prodej za 121 let historie firmy. V prvním čtvrtletí roku 2016 dodala zákazníkům 276 600 vozů, což je meziročně o 4,3 % více. Jen v březnu našlo zákazníky 106 300 škodovek, což je růst o 4,2 %, respektive 4 200 vozů. Škoda za první tři měsíce roku 2016 výrazně rostla v Evropě a Číně, uvedla automobilka v pondělní tiskové zprávě.
"S nejlepším prvním čtvrtletím a nejlepším měsíčním výsledkem v historii automobilky navazuje Škoda na úspěšný vývoj prodejů v roce 2015. Náš růst v Číně a Evropě i úspěch nové generace modelu Škoda Superb a modelů Fabia a Yeti nás pro příští měsíce naplňují optimismem. I nadále však zůstává napjatá situace na některých trzích, zejména v Rusku," řekl Werner Eichhorn, člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.
V západní Evropě dodala Škoda v prvním čtvrtletí zákazníkům 115 000 vozů, což představuje meziroční nárůst o 8,5 %. V březnu se odbyt zvýšil o 6,4 % na 49 600 vozů. Tržní podíl značky Škoda zde dosáhl hodnoty 3,2 %. V Německu zaznamenala značka v březnu nárůst o 5,1 % na 16 300 vozů a v prvním čtvrtletí o 7,8 % na 38 900 vozů. Dvouciferného růstu dosáhla česká automobilka v březnu ve Francii, Belgii, Itálii, Irsku, Švédsku, Nizozemsku nebo Portugalsku.
Růst zaznamenala Škoda rovněž ve střední Evropě. V březnu prodala značka v tomto regionu 16 500 vozů - ve srovnání s březnem minulého roku to představuje nárůst o 8,1 % a 1 200 vozů. V prvním čtvrtletí vzrostly dodávky zákazníkům o 6,8 % na 46 100 vozů.
Na domácím českém trhu vzrostl odbyt značky Škoda v březnu o 9 % na 8 000 vozů a v prvním čtvrtletí o 8,3 % na 21 900 vozů. Také v Polsku, na Slovensku nebo ve Slovinsku dodala Škodovka v březnu více automobilů než ve stejném měsíci předchozího roku.
Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka v březnu 3 000 vozů, tedy o 17,6 % a 500 aut více než ve stejném měsíci předchozího roku. V prvním čtvrtletí dodala značka svým zákazníkům 7 400 vozů, což představuje nárůst o 6,8 %. Tržní podíl značky Škoda zde vzrostl ke konci března o 1,1 procentního bodu na osm procent.
I přes nepříznivé rámcové podmínky na trhu se společnosti Škoda Auto v Rusku podařilo stabilizovat počet dodávek zákazníkům na 4 800 vozech, v prvním čtvrtletí dodala česká automobilka 12 500 vozů. Podíl značky Škoda na ruském trhu činil v prvním čtvrtletí 4,2 %, stejně jako v loňském roce. Dvouciferného růstu dosáhla Škoda v březnu mimo jiné v Rumunsku, Bulharsku a v Bosně.
Na svém v celosvětovém měřítku největším trhu, v Číně, si Škoda v březnu polepšila o 1,3 % na 25 600 vozů. V prvním čtvrtletí zvýšila firma své dodávky zákazníkům o 5,2 % na 75 400 vozů. Ke konci března činil tržní podíl automobilky v Číně 1,4 %. Vysokého růstu dosáhla Škoda v březnu v Izraeli, na Tchaj-wanu nebo na Novém Zélandu.
Loni Škoda Auto dodala zákazníkům rekordních 1 055 500 vozů, meziročně o 1,8 % více. Letos firma představí nový model SUV, který zatím ukázala na ženevském autosalonu v podobě studie. Úspěchu automobilka dosáhla i letos v únoru, kdy prodala 78 800 vozů, což představovalo nejúspěšnější únor v historii podniku.
Zdroj: ČTK