US MARKETZavírá za: 1 h 1 m
DOW JONES-0,64 %
NASDAQ+1,61 %
S&P 500+0,72 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Tesco prodá turecký řetězec Kipa a síť restaurací Giraffe

Britská maloobchodní společnost Tesco se dohodla na prodeji svého tureckého řetězce supermarketů Kipa tamnímu konkurentovi. V rámci své restrukturalizace prodá největší britský prodejce potravin také britskou síť restaurací Giraffe,

Tesco prodá síť Kipa, kterou koupilo v roce 2003, největšímu tureckému řetězci supermarketů Migros. Firma z transakce získá v hotovosti 30 milionů liber (jednu miliardu Kč) a sníží dluh o 110 milionů liber, uvedla firma podle agentury Reuters.

Tesco za vedení Davea Lewise usiluje o to, aby se vymanilo z krize, do které se firma dostala v roce 2014 kvůli chybám v účetnictví. Domácí tržby a zisky firmy i dalších britských prodejců potravin také v posledních letech podkopává cenová válka, kterou v Británii vyvolala důrazná expanze německých diskontních řetězců Aldi a Lidl.

Lewis, který nastoupil v roce 2014, se zaměřuje na oživení domácích aktivit společnosti. Chce zároveň snížit zadluženost, aby úvěrové hodnocení firmy dostal z neinvestiční kategorie.

Tesco loni prodalo své jihokorejské aktivity za 6,1 miliardy dolarů (146 miliard Kč). Firmě tak zůstaly v zahraničí aktivity už jen ve střední Evropě, Irsku, Thajsku a Malajsii. V předešlých letech Tesco odešlo z Japonska a z USA a rovněž omezilo aktivity na čínském trhu.

Tesco rovněž oznámilo, že plánuje prodat řetězec 54 restaurací značky Giraffe společnosti Boparan Restaurants Holdings. Cenu firma neoznámila. Síť Giraffe koupilo Tesco v roce 2013 za 49 milionů liber, kdy chtělo nalákat zákazníky na restaurační služby. Lewis v pátek uvedl, že tyto potřeby zákazníků bude uspokojovat síť Tesco Cafe a další provozovny.

Tesco v prvním čtvrtletí vykázalo první růst provozního zisku za čtyři roky a první růst tržeb na domácím trhu za více než tři roky. Akcie firmy letos získávají asi pět procent, v meziročním srovnání jsou ale stále o 25 procent níže. Tesco je třetím největším řetězcem obchodů na světě. Na český trh firma vstoupila v roce 1996.

Zdroj: ČTK

MaloobchodRestauraceSpojené královstvíTurecko
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika