US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,31 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

JLR otevřel v Brazílii první plně vlastněný zahraniční závod

Britský výrobce luxusních aut Jaguar Land Rover (JLR) otevřel novou továrnu v Brazílii, která je jeho první plně vlastněnou továrnou mimo Británii. Oznámila to v úterý automobilka, kterou vlastní indická společnost Tata Motors. JLR se tak připojil k dalším automobilkám, jako jsou například Volkswagen nebo General Motors, které si zřídily závod v Brazílii, aby se vyhnuly vysokým dovozním clům.

Redakce IW
Redakce IW
14. 6. 2016 | 15:53
Brazílie

Investici ve výši 240 milionů liber v Brazílii Jaguar Land Rover poprvé oznámil v roce 2013. V té době ale v zemi skončilo období hospodářského růstu, které trvalo deset let a po kterém následoval růst úrokových sazeb, propad důvěry spotřebitelů a politická nestabilita. To vše vedlo k poklesu poptávky.

V letošním roce se má v Brazílii podle odhadů prodat skoro 2,1 milionu aut, což je jen něco přes polovinu z rekordních 3,8 milionu prodaných v roce 2012. Jaguar Land Rover nicméně uvedl, že jeho prodej za prvních pět měsíců roku vzrostl o 11 %.

"Prémiový sektor si více méně udržel svou pozici, takže podíl prémiového sektoru na celkovém odvětví vzrostl a my jsme byli schopni si naši pozici udržet," citovala agentura Reuters projektového inženýra JLR pro Brazílii Juliana Hetheringtona.

JLR otevřel svou první továrnu mimo Británii v roce 2014, a to v Číně. Tento závod je však součástí společného podniku s místní firmou Chery. Závod blízko brazilského Ria de Janeiro tak je prvním závodem pouze ve vlastnictví JLR.

Jaguar Land Rover plánuje v závodě vyrábět modely Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque. Maximální kapacita výroby má být 24 000 vozů ročně. Letos však firma očekává, že vyrobí méně než 10 000 vozů.

V loňském roce JLR prodal celosvětově více než půl milionu aut. Společnost rychle rozšiřuje nabídku modelů a kolem roku 2020 má celková kapacita výroby činit zhruba jeden milion aut. Přispěje k tomu rovněž nová továrna na Slovensku.

Jaguar Land Rover si financuje své investice sám, bez pomoci mateřské Tata Motors. V loňském fiskálním roce kvůli tomu zisk automobilky před zdaněním klesl o 40 % na 1,6 miliardy liber. K poklesu také částečně přispěl slabší prodej v Číně.

Zdroj: ČTK

AutaBrazílieBRICS
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio