Škoda zvýšila v červenci prodej o 1 % na 83 700 aut

Škoda Auto zvýšila v červenci meziročně prodej o 1 % na 83 700 vozů. Zpomalení růstu zapříčinilo zejména přerušení výroby v českých výrobních závodech během třítýdenní celozávodní dovolené. V Číně prodej rostl o 16 % a v Rusku si značka polepšila o téměř 12 %. Naopak v západní Evropě byl odbyt o 9 % nižší. Firma to ve středu uvedla v tiskové zprávě.
Z šesti modelů Škody zaznamenal největší nárůst nový Superb, který meziročně zvýšil odbyt o 93 % na 9 500 aut, a Rapid s růstem o 17 % na 16 100 vozů. Snížil se odbyt Octavií o 6 % na 32 200 aut a Fabií o 13 % na 15 500 vozů. Prodej modelu Yeti klesl o 11 % na 7 000 aut a Citigo o 2 % na 3 400 vozů.
"Na všech trzích vidíme, že naše mladá modelová paleta stále častěji oslovuje i nové skupiny zákazníků. Škoda bude pokračovat v rozvoji své modelové palety i v následujících letech. V této souvislosti značka dále posílí svou pozici v důležitém segmentu SUV. Škoda Kodiaq bude mít světovou premiéru 1. září v Berlíně. Prodej modelu bude zahájen v únoru 2017," uvedl člen představenstva zodpovědný za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
V západní Evropě Škoda v červenci prodala 32 700 aut, prodej klesl hlavně v Německu, naopak dvouciferného růstu dosáhla v Itálii, Finsku a ve velké Británii. V regionu střední Evropy prodej klesl o 4 % na 13 900 vozů. Ve východní Evropě bez Ruska zvýšila dodávky zákazníkům o 11 % na 3 100 vozů.
Na svém nejsilnějším trhu - v Číně - automobilka zvýšila prodej na 21 400 vozů. V Rusku prodej vzrostl na 4 700 aut. Navzdory celkovým poklesům na tamních trzích Škoda zvýšila prodej v Turecku o 23 % na 2 200 aut a v Izraeli o 46 % na 2 700 vozů.
Škoda loni prodala více než jeden milion vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice; vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává 26 600 lidí.
Zdroj: ČTK
Aktuality
