Zisk PepsiCo díky absenci odpisů a poptávce v USA ve třetím čtvrtletí vzrostl

Zisk nápojové společnosti PepsiCo ve třetím čtvrtletí stoupl na 1,99 miliardy USD z 533 milionů USD ve stejném období loni. Výsledky podpořila absence mimořádných nákladů (loni společnost zaúčtovala mimořádné odpisy operací ve Venezuele), nižší náklady a relativně silný prodej v USA.
Tržby společnosti sice klesly, avšak překonaly očekávání díky vyšší poptávce po nápojích a drobném občerstvení Frito-Lay v Severní Americe, která vyrovnala slabší výsledky v zahraničí.
PepsiCo a další spotřebitelské společnosti utrácejí za vývoj produktů, aby uspokojily měnící se chutě spotřebitelů, kteří stále častěji hledají zdravější nápoje a potraviny. V posledních čtvrtletích táhnou tržby firmy nápoje jako ochucená voda Propel nebo džus Naked Cold Pressed či nízkokalorické potraviny pod značkou Simple.
Čisté příjmy se ve třetím čtvrtletí snížily o zhruba dvě procenta na 16,03 miliardy USD. Překonaly však očekávání analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters, kteří počítali v průměru s příjmy 15,83 miliardy USD. Čisté příjmy v severoamerické nápojové divizi, která je největší divizí, stouply o tři procenta na 5,52 miliardy USD.
Na tržby měl negativní dopad i vývoj směnných kurzů. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se tržby zvýšily o 4,2 procenta.
PepsiCo současně díky příznivým výsledkům za třetí čtvrtletí zlepšila výhled zisku na letošní rok. Zisk na akcii má činit 4,78 dolaru místo doposud uváděných 4,71 dolaru.
irl lcm
Zdroj: ČTK
Aktuality
