ČEZ oddělil obsluhu klientů distribuce a prodeje

Energetická společnost ČEZ oddělila obsluhu klientů distribuce a prodeje. Společnosti ČEZ Prodej a ČEZ Distribuce mají nyní samostatné informačně technologické (IT) systémy pro obsluhu zákazníků. Odděleně začínají fungovat i zákaznické telefonní linky. Na setkání s novináři to ve středu sdělili zástupci firmy. Náklady změny činí stovky milionů korun. Společnost kvůli změnám od poloviny září omezila některé služby. Postup firmy kritizovali někteří zákazníci.
Kvůli přechodu na nový systém nefungovala na čas například webová aplikace ČEZ ON-LINE. "Máme v tuto chvíli nějaké nespokojené zákazníky. Snažíme se jim vyjít vstříc, nabídnout jim omluvu," řekl ředitel divize obchodu ČEZ Pavel Cyrani. Dodal, že nemá informaci, že by za situaci po ČEZ nějaký zákazník požadoval finanční náhradu.
ČEZ ve středu uvedl, že důvodem kroku je požadavek Evropské unie, který směřuje k úplnému oddělení distributorů a obchodníků. Podobný krok podle ČEZ čeká i další distributory elektřiny v Česku, kterými jsou společnosti E.ON a Pražská energetika.
"Na oddělení IT-systémů prodejní a distribuční společnosti pracujeme a dokončení tohoto projektu předpokládáme během roku 2019. Práce probíhají tak, aby se v minimální míře nebo vůbec nedotkly našich zákazníků," potvrdil ČTK mluvčí E.ON Vladimír Vácha. Uvedl, že důvodem plánovaného oddělení je mimo legislativních požadavků i odlišná obsluha zákazníků v obou odvětvích, tedy obchodu a distribuci.
Mluvčí PRE Petr Holubec ve středu ČTK sdělil, že Pražská energetika a PREdistribuce má oddělené zpracování dat obchodu a distribuce už delší dobu. Stejně tak je podle něj oddělené hlášení poruch na telefonní linky a webové stránky, které má každá společnost svoje. "Zákaznická linka Pražské energetiky je však schopna vyřešit požadavky zákazníků, a to především proto, že zákazníci nedokáží oddělit problémy distribuce od dodávky elektřiny a rovnou se obracejí na Zákaznickou linku PRE," dodal.
ČEZ dále uvedl, že s projektem souvisí změny v celkem 40 informačních systémech. Pro dodavatele, společnost SAP, šlo o jednu z největších operací v ČR v posledních letech, dodal ČEZ.
Na novou zákaznickou telefonní linku ČEZ Distribuce mohou volající hlásit poruchy. Lze zde také získat informace o odstávkách elektřiny nebo řešit problematiku distribuce, jako je například vyjádření ke stavbě a územnímu plánu nebo vytyčení kabelového vedení v terénu.
Dosavadní zákaznické linky budou dále spravovány společností ČEZ Prodej. Zákazníci na nich vyřeší veškeré problémy související s dodávkami elektřiny, plynu a dalších produktů, jako jsou například instalace střešních fotovoltaických elektráren, tepelných čerpadel, plynových kotlů nebo bílé techniky. Současně bude na těchto linkách nadále řešit přepisy smluv a zřízení nebo ukončení odběru.
Zdroj: ČTK