Výrobce sportovního zboží Puma téměř zdvojnásobil zisk

Německému výrobci sportovní obuvi a textilu Puma se téměř zdvojnásobil zisk na 39,5 milionů eur (1,1 miliardy Kč) a spolu s prodejem překonal očekávání analytiků. Vyplývá to z jeho zveřejněných výsledků za třetí čtvrtletí. Firmě pomohla publicita kolem olympijského úspěchu Usaina Bolta, který je tváří společnosti, a reklama se zpěvačkou Rihannou.
Prodej vzrostl o 8 % na 990 milionů eur (26,7 miliardy Kč), především díky trhům v Evropě a Americe.
Podle výkonného ředitele Bjorna Guldena se dobře prodávají nové produkty jako jsou běžecké boty Ignite Dual a řada Fenty Fashion: "Více zákazníků nakupuje naše zboží za plnou cenu, a tak nás mají prodejci raději," řekl. Firma angažovala v posledních letech Bolta, aby dala větší důraz na sportovní spíše než módní stránku svých produktů, když její obliba u zákazníků začala klesat.
Firmě Adidas, tradičnímu rivalovi Pumy, čistý zisk čtvrtletně vzrostl o 15 %.
Zdroj: ČTK