O2 Czech Republic dostala od telekomunikačního úřadu pokutu šest milionů Kč za neinformování zákazníků

Společnost O2 Czech Republic dostala od Českého telekomunikačního úřadu pokutu šest milionů korun za změnu smlouvy, která se týkala stahování a odesílání dat po vyčerpání limitu. Vyplývá to z informací ČTK z důvěryhodného zdroje. Rozhodnutí ještě není pravomocné, operátor se proti němu odvolá.
Před změnou smlouvy měli zákazníci možnost čerpat data sníženou rychlostí, O2 však možnost zpomaleného čerpání dat přestala poskytovat. O tomto faktu vedoucímu ke zhoršení postavení uživatelů je ale společnost neinformovala v zákonem stanoveném rozsahu, a neumožnila jim tak ukončit smlouvu ke dni účinnosti změny.
O2 je podle mluvčí Lucie Pecháčkové přesvědčena, že její argumenty byly správné a proti rozhodnutí podá rozklad. "Zákazníkům dáváme několik možností, jak surfovat plnou rychlostí i po vyčerpání základního objemu dat. Jako jediný operátor jsme navíc začali převádět nespotřebovaná dokoupená data do dalšího měsíce. Díky tomu mohou zákazníci využívat nepřetržitě rychlý internet, aniž by přišli o dokoupená data, která nestihli vyčerpat," podotkla.
"Rozhodnutí je nepravomocné. Sice se jedná o nepříjemnou skutečnost, ale bez vlivu na cenu akcií O2 vzhledem k výši pokuty a potenciální obraně ze strany společnosti," uvedl hlavní akciový analytik J&T Banky Milan Vaníček.
O2 Czech Republic má téměř pět milionů mobilních zákazníků. Počet klientů, kteří využívají internet v mobilu, vzrostl ve třetím čtvrtletí meziročně o 15 % na 1,74 milionu. Podíl chytrých telefonů v síti vzrostl na 55 %.
Zdroj: ČTK