Prodeje Škody Auto v listopadu meziročně vzrostly o 9,6 %

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v listopadu 97 500 vozů, o 9,6 % více než za stejný měsíc loňského roku. Meziročně jde o rozdíl osmi a půl tisíce aut. K pozitivnímu vývoji prodejů přispěla silná poptávka v Číně a v Evropě. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou firma zveřejnila v úterý.
Na největším samostatném trhu - v Číně - vzrostly prodeje Škody meziročně o 12,1 % na 30 000 prodaných vozů. Za loňský listopad Škodovka v Číně prodala 26 800 automobilů, tedy o 3 200 vozů méně.
Nejprodávanějším modelem v listopadu byla již tradičně Octavia, u níž prodeje meziročně vzrostly o 6,7 % na 38 000 kusů. Na druhém místě byl Rapid s 19 500 prodanými vozy a meziročním nárůstem o 25,1 %.
V počtu prodejů následovala Fabia, které se v listopadu prodalo 17 100 exemplářů. U tohoto modelu ale Škoda zaznamenala lehký meziroční pokles, a to o 0,2 %. Pokles prodejů je uváděn i u modelu Yeti, kterého se v listopadu prodalo 7 500 kusů, meziročně o 13,7 % méně.
Největší meziroční prodejní růst uvádí automobilka u modelu Superb, kterého se v listopadu prodalo 12 100 kusů, což je růst o 34,9 %. Nárůst hlásí i u Citigo, a to o 7,2 % na tři tisíce aut.
"Naší mladou a moderní modelovou paletou oslovujeme ve větší míře nové skupiny zákazníků. Pozorujeme to zejména u růstu objednávek vozů s hodnotnější výbavou," uvedl člen představenstva Škody Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
V západní Evropě vzrostl prodej vozů meziročně o 10,7 % na 37 200. Na svém nejsilnějším samostatném evropském trhu v Německu dosáhla značka růstu o 7,6 na 14 600 vozů. O více než 10 % vzrostly prodeje v Dánsku (+20,7 %), ve Velké Británii (+21,8 %), v Itálii (28,9 %), ve Španělsku (18,1 %) a ve Švýcarsku (+18,3 %). Prodejní růst zaznamenala automobilka i v Nizozemsku, meziročně o 9,9 %, v Rakousku (+8,1 %) a ve Finsku (+6 %).
Ve střední Evropě vzrostly prodeje meziročně o 7,6 % na 16 100 vozů. Na domácím českém trhu dosáhla Škodovka nárůstu prodejů o 4,2 %, prodala celkem 8 000 vozů. V Polsku rostly dodávky o 17,5 %, v Chorvatsku o 33,3 % a ve Slovinsku o 8,8 %.
Ve východní Evropě bez Ruska dodala automobilka meziročně o 9,1 % více vozů, celkem jich v listopadu prodala 3 200, o 300 více než loni. V Rusku dodala Škodovka o 3 % více aut, tedy 4 800 vozů.
Na odbytových trzích v zámoří zaznamenala firma meziroční nárůst o 34,6 % na 1 800 prodaných vozů. Úspěšná byla také na Novém Zélandu, kde prodala sto vozů, což je meziročně o 128 % více.
Již v polovině listopadu ohlásila Škodovka, že tento rok dodala zákazníkům jeden milion vozů. Tohoto čísla tedy letos dosáhla o více než měsíc dříve než v loňském roce.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Škoda Auto zaměstnává v českých závodech zhruba 27 000 lidí, z toho 2 000 cizinců.
Zdroj: ČTK
Aktuality
