GfK: ČR si loni na žebříčku zemí podle image pohoršila

Česko si loni pohoršilo v žebříčku zemí podle jejich image o dvě příčky na 30. místo. Reputace Česka v zahraničí ale mírně vzrostla. Na žebříčku Anholt-GfK Nation Brands Index 2016 se zhoršilo globální vnímání národní značky u všech zemí v první desítce, největší pokles zaznamenaly Velká Británie a USA. V tiskové zprávě to v úterý uvedla společnost GfK. Hodnocení vedou USA před Německem a Británií.
Globální image jednotlivých zemí je obvykle velmi stabilní. Podle autora průzkumu Simona Anholta je pověst jednotlivých zemí ovlivněna mnohem více tím, jak je vnímán jejich vliv na světovou situaci než jejich bohatstvím či úspěchy. "Země, na něž se pohlíží jako na aktéry ovlivňující situaci ve světě, zažívají pokles v době, jež následuje po roce, kdy vypukl mezinárodní konflikt a došlo k humanitárním problémům," uvedl Anholt.
Pořadí prvních deseti zemí se změnilo. Kanada se dostala na čtvrté místo před Francii. Pokles skóre u země galského kohouta je dán podle autorů průzkumu hlavně ztrátou ve vnímání kategorií správa země a imigrace/investice.
To, že se u všech zemí na prvních deseti místech zhoršila jejich globální image, znamená obrat proti roku 2015, kdy si osm z deseti nejlepších zemí celkové skóre v indexu zlepšilo.
Průzkum zjišťuje image 50 zemí s vyspělou a rozvíjející se ekonomikou. Hodnotí image v kategoriích jako jsou export, správa země, kultura, lidé, cestovní ruch a imigrace/investice. Průzkumu se loni zúčastnilo 20 350 dospělých osob.
Zdroj: ČTK
Aktuality
