US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Automobilka Opel loni zvýšila prodej na evropském trhu

Německá automobilka Opel zvýšila v loňském roce prodej na evropském trhu o zhruba 4 % na 1,16 milionu vozů. To představuje nejlepší výsledek od roku 2011. Firma v úterý také oznámila, že jejím nejprodávanějším modelem byl v loňském roce Opel Astra.

Redakce IW
Redakce IW
10. 1. 2017 | 15:17
Německo

Automobilka uvedla, že počítá s růstem prodeje v Evropě také v letošním roce. Podíl Opelu na evropském automobilovém trhu vloni zůstal téměř beze změny na 5,7 procenta. Nárůst tržního podílu v řadě evropských zemí podle firmy tlumil výrazný pokles prodeje v Británii po červnovém referendu o vystoupení této země z Evropské unie.

Na domácím, tedy německém trhu se odbyt společnosti Opel v loňském roce zvýšil o 6 % na téměř 244 000 vozů. To představuje také nejvyšší počet od roku 2011.

Opel, který je součástí největší americké automobilky General Motors (GM), se v době světové finanční krize dostal do existenčních problémů. GM uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ho ale rozhodla restrukturalizovat vlastními silami. Restrukturalizace zahrnovala propouštění zaměstnanců i zavírání továren.

Zdroj: ČTK

AutaNěmecko
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie