PPF prodala 3 % akcií operátora O2 Czech Republic Tykačově firmě Belviport Trading

Společnost PPF Telco, která je součástí investiční skupiny PPF, prodala 3 % akcií telekomunikační společnosti O2 Czech Republic firmě Belviport Trading. O ceně transakce skupina PPF, kterou ovládá nejbohatší Čech Petr Kellner, neinformovala. Belviport Trading patří finančníkovi Pavlu Tykačovi.
Prodej je jednorázovým rozhodnutím a skupina PPF nezamýšlí prodávat další akcie O2, sdělila PPF. "Nic se tedy nemění na skutečnosti, že O2 je pro skupinu PPF dlouhodobou finanční investicí," uvedla dále společnost.
Po vypořádání obchodu se podíl volně obchodovaných akcií O2 zvýší na 17,4 % a podíl skupiny PPF na kapitálu O2 klesne na 81,1 % a podíl na hlasovacích právech se sníží na 82,4 %.
PPF uvedla, že prodej malé části akcií O2 má za cíl zvýšit veřejně obchodovaný podíl. To je v souladu s dříve oznámenou investiční strategií PPF podporovat zvýšení likvidity akcií O2. "Cena sjednaná pro tento obchod proto neodráží názor skupiny PPF na hodnotu akcií," uvedla skupina.
Analytik Fio banky Jan Tománek poznamenal, že prodej podílu v O2 zřejmě proběhl přes pražskou burzu při ceně 265 korun za kus. Tři procenta v O2 představují přibližně 9,3 milionu kusů akcií. Tento objem byl na BCPP zobchodován po třetí hodině, a to právě za cenu 265 korun za kus.
"Krok PPF vnímáme z pohledu akcií O2 C.R. mírně pozitivně, a to především s ohledem na riziko potenciálního vyloučení titulu z indexu MSCI Czech Republic. Vyšší free float toto nebezpečí snižuje," říká analytik České spořitelny Petr Bártek. Analytik Komerční banky Miroslav Frayer uvedl, že zprávu vnímá pozitivně, avšak nečeká, že by měla mít zásadní vliv na cenu titulu.
"Domníváme se, že současný cenový potenciál titulu může prodej 3% podílu opětovně na nějakou dobu zmrazit stejně, jako tomu bylo u předešlého prodeje v předminulém roce," dodal analytik J&T Banky Milan Vaníček.
Telekomunikační firma O2 Czech Republic loni zvýšila čistý zisk o 4 % na 5,3 miliardy Kč. Konsolidované výnosy jí vzrostly o 0,4 % na 37,5 miliardy Kč. Celkový počet mobilních zákazníků se jí loni meziročně zvýšil o procento na 4,94 milionu.
Zdroj: ČTK
Aktuality
