Henkelu rostou tržby i zisk, hlavně díky Latinské Americe

Německý výrobce spotřebního zboží Henkel vykázal za čtvrté čtvrtletí loňského roku nárůst zisku i tržeb. Za dobrými výsledky stála zejména poptávka na rozvíjejících se trzích, jako je Latinská Amerika. Společnost ve čtvrtek také uvedla, že navzdory turbulencím v sektoru zůstanou akvizice klíčovou součástí její strategie. Z loňského zisku firma navrhne vyplatit dividendu 1,62 EUR na jednu prioritní akcii, což je proti předchozímu roku nárůst o 10,2 %.
Henkel zaznamenal čtvrtletní zisk před započtením úroků a daní (EBIT) 765 milionů eur. Meziročně je to nárůst o více než 14 %. Tržby vzrostly o 10,8 % na 4,86 miliardy eur (131,3 miliardy Kč), a dotkly se tak horní hranice odhadů analytiků.
Podnik, který vyrábí mimo jiné čistící prášek Persil, produkty pro péči o vlasy Schwarzkopf a lepidla značky Loctite, těží zejména ze silné poptávky na rozvíjejících se trzích Latinské Ameriky. Ty se na jeho odbytu podílejí 42 %.
Sektor spotřebního zboží zažil několik bouřlivých týdnů, kdy americká potravinářská skupina Kraft Heinz se po vzájemné dohodě rozhodla stáhnout nabídku na převzetí britsko-nizozemského výrobce spotřebního zboží Unilever. Americký podnik za převzetí nabízel 143 miliard dolarů (více než 3,6 bilionu Kč). Transakce by podle agentury Reuters byla třetí největší akvizicí v historii.
Ředitel společnosti Henkel Hans Van Bylen předpokládá, že v dohledné budoucnosti se situace na trhu neuklidní. "Nicméně, díky naší vedoucí pozici, jasné strategii, silnému týmu a inovativním značkám a technologiím máme našlápnuto k dalšímu růstu," řekl.
Henkel vloni koupil amerického výrobce pracích prostředků a dalšího zboží pro domácnost The Sun Products. V listopadu pak sdělil, že akvizice zůstanou zásadním prvkem jeho strategie.
Zdroj: ČTK