Britská WPP zvýšila zisk, čeká však zpomalení růstu tržeb

Největší světová reklamní skupina WPP loni zvýšila čistý zisk o 21 procent na 1,4 miliardy liber. Firma ve své páteční zprávě ale zároveň předpověděla zpomalení růstu tržeb v letošním roce.
WPP, která vlastní například reklamní agentury Ogilvy & Mather a Hill & Knowlton, působí ve 113 zemích světa a zaměstnává přes 200 000 lidí. Firma upozornila, že klienti se snaží omezovat výdaje, což zostřuje konkurenční boj v reklamním průmyslu.
Podnik předpokládá, že tempo růstu tržeb mu v letošním roce zpomalí na dvě procenta ze zhruba tří procent v loni. Podle analytika Neila Wilsona ze společnosti ETX Capital se v tomto výhledu odráží loňské rozhodnutí Británie opustit Evropskou unii. Vliv má ale také politická nejistota v Evropě.
"Máme zde velmi soutěživé prostředí. Hospodářský růst je slabý, inflace nízká a klienti se soustředí na náklady," řekl agentuře Reuters zakladatel a generální ředitel WPP Martin Sorrell. Zostřená konkurence podle něj firmu připravila o některé významné kontrakty.
Zdroj: ČTK