US MARKETOtevírá za: 31 h 12 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Škoda Auto hlásí nejúspěšnější únor v historii, dodala 81 200 aut

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v únoru 81 200 vozů, meziročně o 3,1 % více. Zaznamenala tak nejúspěšnější únor ve své historii, loňský únorový prodej byl o 2 400 aut nižší. Ke zlepšení přispěl zájem o vozy Škoda ve střední a východní Evropě a také v Indii a Izraeli, prodej automobilce klesl na jejím největším trhu v Číně. Vyplývá to z tiskové zprávy, kterou v pondělí firma zveřejnila. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia, v únoru jich bylo dodáno 28 600, což je ale meziroční pokles o 8,6 %.

Redakce IW
Redakce IW
13. 3. 2017 | 14:31
Volkswagen

Snížil se také prodej modelů Yeti a Citigo. Modelu Citigo prodala firma v únoru 2 300 kusů, meziročně o 16,4 % méně. Yeti vykázal pokles o 15,7 % na 6 300 prodaných aut.

Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia, její prodej meziročně stoupl o 15,2 % na 16 700 vozů. Na třetím místě je Rapid s růstem o 12,1 % a 15 000 prodanými automobily. Následuje Superb s 10 900 prodanými kusy a meziročním růstem o 17,1 %. Automobilka v únoru prodala také 1 300 kusů nového SUV Kodiaq.

"Těší nás dobrý start do roku 2017. Od uvedení modernizovaného modelu Octavia a nového modelu Kodiaq očekáváme pozitivní impulzy," uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě vzrostl prodej meziročně o 7 %. Celkem zde automobilka prodala 34 800 vozů, o 2 300 více než v únoru 2016. V Německu si automobilka polepšila o 4,5 % na 12 600 vozů. Ve Velké Británii posílila firma o 23,6 %, v Itálii o 20,1 %, Belgii o 27,1 % a v Rakousku o 64,7 %.

Ve střední Evropě zaznamenala Škoda Auto růst o 12,9 % na 17 400 vozů, meziročně o dva tisíce aut více. Na domácím trhu v České republice stoupl prodej o 8,8 % na 8 200 vozů. V Polsku se zvýšil počet prodejů o 16,3 %, na Slovensku o 15,4 %, ve Slovinsku o 22,6 % a v Chorvatsku o 46,9 %.

Ve východní Evropě vzrostl prodej o 13,3 % na 2 800 vozů, meziročně o 300 vozů. Ukrajinský trh zaznamenal nárůst o 93,9 %. V Bulharsku prodaných vozů meziročně přibylo o 17,5 %. V Rusku zvýšila Škoda prodej o 4,6 % na 4 300 aut.

Na největším trhu automobilky - v Číně - ale prodaných aut v únoru ubylo o 18,8 % na 15 000 vozů, což bylo o 3 500 aut méně než v loňském únoru. Celkový prodej v zámoří se ale zvýšil o 98 % na 2 500 automobilů.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 27 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

Zdroj: ČTK

AutaČeská republikaVolkswagen
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika