Oděvnímu řetězci H&M v únoru poprvé za čtyři roky klesl prodej

Švédskému prodejci oděvů Hennes & Mauritz (H&M) za minulý měsíc poprvé po čtyřech letech klesl prodej. Firma ve středu uvedla, že slabší byla poptávka v Německu. Tržby za první fiskální čtvrtletí dosáhly 47 miliard SEK (133,5 miliardy Kč) proti 43,7 miliardy SEK před rokem. Podrobné výsledky firma oznámí až 30. března.
Firmě se v únoru o jedno procento meziročně snížil prodej v lokálních měnách. Analytici v anketě agentury Reuters naopak předpokládali nárůst, a to o šest procent. V Německu, které je pro H&M nejdůležitějším trhem, se v únoru snížila poptávka po oděvech o devět procent. Vyplývá to z průzkumu magazínu TextilWirtschaft uveřejněného 8. března.
Tržby za první fiskální čtvrtletí, které skončilo v únoru, zaostaly i za odhady analytiků. Ti očekávali, že firma utrží 48,1 miliardy SEK.
Podnik loni zvýšil prodej pouze mírně, zatímco zisk se snížil. Firma vyvíjí nové značky, aby mohla oslovit více zákazníků, a také investuje do zlepšení internetového prodeje.
Investoři se obávají, že H&M ztrácí podíl na trhu, akcie firmy proto v reakci na středeční oznámení dopoledne ztrácely více než čtyři procenta. Za rok odepisují kolem 17 procent.
Zdroj: ČTK





