USA: Index spotřebitelské důvěry v březnu stoupl na maximum za více než 16 let

Americký index spotřebitelské důvěry od společnosti Conference Board v březnu vzrostl na 125,6 bodu z únorových 116,1 bodu. Čekal se naopak pokles na 113,8 bodu. Březnová hodnota je maximem za více než šestnáct let. Důvěru podporuje hlavně optimismum kolem pracovních možností a lepší hodnocení podnikatelských podmínek.
Index měří jak hodnocení současných podmínek, tak budoucích očekávání spotřebitelů. Oba dílčí ukazatele se tento měsíc zlepšily.
"Hodnocení současných podnikatelských podmínek a podmínek na trhu práce se mezi spotřebiteli výrazně zlepšilo," uvedla šéfka oddělení ekonomických ukazatelů v Conference Board Lynn Francová. "Spotřebitelé také vyjadřují větší optimismus týkající se krátkodobého výhledu podnikání, pracovních míst a osobních příjmů," dodala.
Ekonomové vývoj nálady spotřebitelů sledují velmi pozorně, výdaje spotřebitelů totiž v USA tvoří zhruba 70 procent ekonomické aktivity. Loni americká ekonomika vykázala růst o 1,6 procenta, což byl nejslabší výkon za pět let.
Zdroj: Bloomberg, ČTK