Internetový prodejce Otto zvýšil tržby, pomohl nábytek a oblečení

Německý internetový prodejce Otto v loňském fiskálním roce zvýšil příjmy o 3,4 procenta na 12,5 miliardy eur. Firmě se dařilo hlavně díky prodeji nábytku a oblečení a také díky vysokému růstu v britské logistické divizi Hermes, uvádí se v jejím úterním sdělení. Otto je po americkém Amazonu druhým největším internetovým prodejcem v Německu.
Na srovnatelném základě, tedy bez zahrnutí odprodaného majetku, se tržby za rok do konce letošního února zvýšily o 5 procent. Firma v loňském fiskálním roce prodala mimo jiné francouzskou společnost 3SI.
Prodejci se daří hlavně v prodeji nábytku. Mnoho velkých nábytkářských řetězců totiž internetový prodej spouští jen pomalu. Odrazují je vysoké náklady na dodání objemného zboží a obavy, zda kupující jsou připraveni k nákupu drahého zboží, které předtím osobně neviděli. Nicméně internetový prodej nábytku rychle narůstá, což přimělo mimo jiné švédský řetězec IKEA investovat do internetového prodeje a experimentu se zavedením menších obchodů a výdejních míst.
Společnost Otto Group byla založena v roce 1949 jako rodinná zásilková firma. Postupně se z prodeje prostřednictvím katalogů přesunula k internetovému prodeji a nyní provozuje po celém světě včetně České republiky více než 100 internetových obchodů. Tržby z internetového prodeje loni stouply o 10 procent na sedm miliard eur, uvedla agentura Reuters.
Logistická divize Hermes konkuruje firmám jako je Deutsche Post a Royal Mail. Tržby divize loni vzrostly o pět procent na 1,57 miliardy eur. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů vzrostly o více než 11 procent.
V Německu, které je pro firmu největším trhem, se tržby zvýšily o 6 procent na 2,72 miliardy eur, hlavně díky prodeji nábytku. Prodej nábytku v USA se zvýšil o 10,7 procenta na 1,48 miliardy eur.
Zdroj: ČTK