US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES-0,02 %
NASDAQ+0,94 %
S&P 500+0,47 %
ČEZ+0,00 %
KB+0,10 %
Erste-0,17 %

Kvůli silné konkurenci má H&M nižší zisk, založí novou značku

Švédská společnost Hennes & Mauritz (H&M) vytvořila v prvním fiskálním čtvrtletí čistý zisk 2,5 miliardy švédských korun (7,1 miliardy Kč), což je meziroční pokles o 3,5 procenta. Důvodem je silná konkurence v odvětví. Druhý největší prodejce oděvů na světě ve čtvrtek také uvedl, že zakládá novou značku ARKET a investuje do logistiky. První fiskální čtvrtletí skončilo v únoru.

Redakce IW
Redakce IW
30. 3. 2017 | 14:16
Švédsko

Tržby H&M se ve stejném období zvýšily o 7 procent na 54,4 miliardy švédských korun (153,8 miliardy Kč).

Firmě se ve čtvrtletí nedařilo ve střední a jižní Evropě a v USA, naopak ve Švédsku šly obchody lépe.

Nová značka ARKET se má objevit ve druhém pololetí. Pod novým názvem chce prodávat dražší módu a rozšířit podíl na trhu.

"Musíme být rychlejší a flexibilnější, abychom se vyrovnali s prudkými změnami v oblasti prodeje módy," řekl podle agentury Reuters šéf společnosti Karl-Johan Persson. H&M tak bude více investovat do logistiky. Po letech expanze na zahraničních trzích firmu v designu i v rychlosti uvádění nových kolekcí na trh předstihla konkurence.

H&M soustřeďuje čtyři pětiny výroby v Asii, takže není schopna reagovat na přání zákazníků tak pružně, jako největší konkurent Inditex. Ten vlastní řetězec Zara a vyrábí i v Evropě. Konkurencí je pro H&M rovněž on-line prodejce módy ASOS. Na největší trh pro H&M, což je Německo, navíc nedávno vstoupil britský Primark. Tím se ještě zvýšil tlak na pokles cen.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieŠvédskoVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

1. 7.-Tomáš Beránek
Zbraně