Burberry prodá svou kosmetickou divizi americké Coty

Britský výrobce luxusního zboží Burberry odprodá licenci na své parfémy a kosmetiku americkému koncernu Coty. Ponechá si kontrolu nad vývojem, Coty se postará o distribuci. Firma to uvedla v pondělí ve svém prohlášení.
Burberry proslula především svým trenčkotem, s parfémy obchoduje teprve od roku 2013. Známé jsou její vůně My Burberry a Mr. Burberry. Kosmetika se na tržbách firmy podílela v první polovině finančního roku 2016 až 2017 sedmi procenty. Coty jí podle dohody zaplatí 225 milionů dolarů.
Tato americká firma, která má ve svém portfoliu značky Gucci, Hugo Boss a Calvin Klein, je lídrem na trhu s parfémy. Bude tak schopna díky své globální distribuční síti dostat kosmetiku a parfémy Burberry mezi více zákazníků. Burberry si ponechá dozor nad vývojem a Coty jí bude platit licenční poplatky.
"Vlastně jsme si nikdy nemysleli, že by Burberry měla řídit svou kosmetickou řadu přímo. Kosmetika je totiž rychloobrátkové zboží, kde můžete být úspěšný, jen pokud operujete globálně," sdělili analytici investiční společnosti Exane BNP Paribas agentuře Reuters.
Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům s typickým vzorem béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je také oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.
Coty je známá hlavně parfémy se jmény celebrit, včetně Beyoncé, Lady Gaga a Madonny. Její záběr je však široký, od luxusních parfémů pro módní značky jako Bottega Veneta, Calvin Klein a Marc Jacobs přes produkty pro péči o pleť prodávané v obchodech Wal-Mart. Vlastní také značku potřeb pro péči o nehty OPI nebo řasenky Rimmel.
Zdroj: ČTK