Škoda Auto během pěti let v Číně investuje 2 miliardy eur

Škoda Auto spolu s čínskou partnerskou firmou SAIC investuje v příštích pěti letech v Číně 2 miliardy eur. Investice budou směřovat do rozšíření aktuálních modelových řad, například o vozy s alternativními pohony a další vozy kategorie SUV. Škoda to ve středu oznámila na autosalonu v Šanghaji.
Loni Škoda v Číně, která je největším odbytištěm značky, prodala rekordních 317 100 aut, což představuje meziroční růst o 12,6 procenta. Do roku 2020 by měl roční prodej přesáhnout 600 000 vozů. Automobilka v Číně od jejího vstupu na tamní trh před deseti lety prodala více než dva miliony vozů.
Do Číny putuje více než čtvrtina roční produkce Škody. "Tento růstový kurz v příštích letech ještě více urychlíme dalším budováním naší modelové palety. V popředí naší modelové ofenzivy na čínském trhu bude zejména rozšiřování nabídky vozů kategorie SUV. S modelem Kodiaq na trh přichází naše první velké SUV, další atraktivní modely budou následovat v rychlém sledu. Naším cílem je zdvojnásobit dodávky čínským zákazníkům na více než 600 000 vozů do roku 2020," uvedl předseda představenstva společnosti Bernhard Maier.
V Šanghaji Škoda vedle SUV Kodiaq představuje koncept elektromobilu Vision E s dojezdem 500 km. První sériový vůz značky s čistě elektrickým pohonem na trh přijde v roce 2020. Další novinkou je Octavia Combi. Tato karosářská verze se čínské veřejnosti představuje vůbec poprvé.
Octavia je nejprodávanějším modelem Škody v Číně. Ze dvou milionů prodaných vozů Škody v této zemi bylo přes 1,1 milionu vozů řady Octavia, více než 305 000 vozů Rapid, téměř 268 000 Superbů, 251 000 Fabií a v zhruba 69 000 vozů Škoda Yeti.
Zdroj: ČTK