Odbyt aut značky VW se v dubnu vrátil k poklesu

Odbyt klíčové značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se v dubnu meziročně snížil o 1,8 % na zhruba 468 000 vozů. K poklesu se tak vrátil po březnovém nárůstu o 2,5 %. Vyplývá to z úterních údajů firmy. V období od ledna do dubna se odbyt meziročně snížil o 1,4 % na 1,91 milionu automobilů.
Za dubnovým poklesem stál slabší prodej v západní Evropě, Severní Americe a Brazílii. Ve střední a východní Evropě se však odbyt zvýšil téměř o 13 %, a to zejména díky oživení poptávky v Rusku. Na důležitém čínském trhu značka VW zaznamenala více než 4% nárůst, napsala agentura DPA.
Skupina Volkswagen zatím nezveřejnila údaje o souhrnném prodeji všech koncernových značek. Součástí skupiny je i mladoboleslavská Škoda Auto.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. Loni navíc vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu s měřením emisí zvýšil globální prodej o téměř 4 % na rekordních 10,3 milionu vozů.
Zdroj: ČTK
Aktuality
