Škoda Auto v dubnu zákazníkům dodala 97 300 vozů

Automobilka Škoda Auto dodala v dubnu svým zákazníkům 97 300 vozů, o 100 vozů více než v dubnu loňského roku. Růst zaznamenala hlavně ve střední a východní Evropě. Naopak čínský trh a modely Octavia, Rapid, Superb, Yeti a Citigo zaznamenaly pokles. Škoda Auto to ve čtvrtek uvedla v tiskové zprávě.
I přes pokles byla v dubnu Octavia nejprodávanějším modelem značky, celkem automobilka dodala 34 300 kusů, meziročně o 7,2 % méně. Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia, kterých Škodovka v dubnu dodala 18 200 kusů a zaznamenala meziroční nárůst o 2,3 %.
Největší pokles zaznamenal model Yeti, kterého automobilka dodala meziročně o 14,2 % méně, celkem 6 900 vozidel. Nového SUV Kodiaq prodala automobilka v dubnu 4 900 kusů.
"V dubnu letošního roku jsme potvrdili rekordní dodávky vozů zákazníkům z loňska. Tím jsme prokázali naši sílu i v náročných tržních podmínkách," řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.
V západní Evropě zaznamenala Škoda Auto mírný propad prodejů, a to meziročně o 300 vozů. Celkem bylo v dubnu v západní Evropě prodáno 41 100 aut. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, se Škodě prodeje snížily o 500 aut na 14 400 kusů. Nárůst prodejů naopak firma zaznamenala ve Francii, meziročně o 7,4 %, v Belgii o 12,3 %, v Rakousku o 9,6 %, ve Španělsku o 3,2 %, v Itálii o 3,9 % a v Řecku o 66,1 %.
Ze střední Evropy hlásí Škoda nárůst prodejů o 13,7 % na 18 700 vozů, meziročně o 2 300 vozů více. Na domácím českém trhu dosáhla značka nárůstu o 8,4 % na 8 700 vozidel, meziročně o 700 aut více. Nárůst byl zaznamenán také v Polsku, a to o 14,5 %, na Slovensku o 11,1 %, v Chorvatsku o 111,1 % a ve Slovinsku o 29,3 %.
Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky značky zákazníkům o 11,4 % na 3 400 vozů. Vysoký růst zaznamenala značka v Pobaltí, a to 15,5 %, v Srbsku o 16,8 %, na Ukrajině o 42,9 % a v Bulharsku o 19 %. V Rusku vzrostly prodeje v dubnu o 8,9 % na 5 400 vozů.
Na celosvětově největším trhu značky Škoda, v Číně, zaznamenala firma pokles prodejů o 12,2 % na 20 900 aut. Podle automobilky je pokles způsobený modernizacemi modelů Octavia a Rapid. Škodovka předpokládá, že se odbyt ve druhém čtvrtletí opět normalizuje.
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.
Zdroj: ČTK
Aktuality
