Tržby italského výrobce těstovin Barilla loni stouply o 2 %

Tržby největšího světového výrobce těstovin, italské společnosti Barilla, se loni zvýšily o dvě procenta na 3,4 miliardy eur. Firmě se podle jejího středečního prohlášení vyplatila sázka na zdravější typ produktů, jako jsou těstoviny z pěti druhů obilí, a širší nabídka sušenek bez pšeničného glutenu.
Dvojciferný růst prodeje zaznamenala řada výrobků z řady "better for you". Barilla podle vlastních slov pozměnila recepturu 150 pečených výrobků a nahradila v nich palmový olej rostlinnými oleji s menším obsahem nasycených tuků, obzvláště pak slunečnicovým olejem.
Společnost také investovala 40 milionů eur, aby rozšířila nabídku svých výrobků bez glutenu a se zvýšeným obsahem proteinů. Na trh uvedla 17 nových celozrnných produktů.
Firma rovněž plánuje další expanzi své sítě malých restaurací, otevře dvě nové na západním pobřeží USA, z toho jednu v Los Angeles. Tři restaurace, které nabízejí středomořskou stravu, už má na Manhattanu a dvě v Dubaji.
Podnik založený v roce 1877 je kromě prvenství na trhu těstovin také jedním z předních světových výrobců v segmentu omáček na těstoviny, pekárenského zboží a křehkého chleba. Vlastní zhruba 30 výrobních závodů a vyváží do více než 100 zemí.
Zdroj: ČTK