Výsledky Burberry Group v FY2017: Hrubý zisk 394,8 milionu GBP (loni: 415 milionů GBP), tržby 2,77 miliardy GBP (loni: 2,51 miliardy GBP)

Britskému výrobci luxusního zboží Burberry klesl v loňském fiskálním roce zisk před zdaněním o pět procent na 394,8 milionu liber (12,2 miliardy Kč). Přispěly k tomu slabá poptávka v USA a Hongkongu, mimořádné položky spojené s licencemi na parfémy a kosmetiku a náklady na restrukturalizaci, uvedla ve čtvrtek společnost.
Bez mimořádných položek provozní zisk za rok do konce března stoupl o deset procent na 462 milionů liber. Růst však způsobil pokles libry po rozhodnutí Británie opustit Evropskou unii. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů a mimořádných nákladů provozní zisk klesl o 21 %.
Příjmy za rok do konce března stouply o 10,4 % na 2,77 miliardy liber. Rovněž příjmy podpořil pokles libry, bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů se příjmy snížily o dvě procenta. Firma uvedla, že prodej v USA a Hongkongu byl slabý, avšak na domácím trhu firma podle finanční ředitelky Julie Brownové zaznamenala mimořádný výkon. Důvodem byly výdaje čínských a amerických turistů, kteří využili slabé libry. Poptávka se zlepšila také v kontinentální Evropě.
Firma loni v květnu představila nový program, jehož cílem je zvýšit ziskovost. V letošním fiskálním roce chce firma snížit náklady o 50 milionů liber a příští rok o nejméně 100 milionů liber.
Burberry prodává širokou škálu produktů, včetně pánského a dámského oblečení, kabelek, obuvi a parfémů. Letos v dubnu Burberry oznámila, že odprodá licenci na své parfémy a kosmetiku americkému koncernu Coty. Firma vznikla v roce 1856 a pověst si vydobyla především díky šátkům a kabátům a typickému vzoru béžovo-červeno-černé kostky. Burberry je oficiálním dodavatelem oděvů pro britskou královnu Alžbětu II.
Zdroj: Marketwatch.com, ČTK